Πριν από περίπου τριάντα χρόνια, ο όρος “blog” δεν είχε ακόμα δημιουργηθεί. Δέκα χρόνια αργότερα, τα blogs αποτελούσαν το μέρος στο οποίο ο καθένας μπορούσε να αφηγηθεί μία σειρά από στοχασμούς ή γεγονότα, είτε πραγματικά, είτε φανταστικά. Η εποχή της ψηφιοποίησης, όμως, έχει φέρει τα πάνω-κάτω όχι μόνο στην καθημερινότητά μας, αλλά και στον τρόπο με τον οποίο μία επιχείρηση λειτουργεί, αναπτύσσεται και επιδιώκει να γίνει γνωστή σε ένα ευρύ κοινό. Ως εκ τούτου, η πλήρης μετάβαση από τα blogs προσωπικού χαρακτήρα στα blogs αυστηρά επαγγελματικού περιεχομένου δεν άργησε να επέλθει, με τη δημιουργία blog να ανάγεται σε απόλυτη αναγκαιότητα για επιχειρήσεις κάθε μεγέθους, τομέα και περιοχής δραστηριοποίησης και το δυνητικό κέρδος από την προσεγμένη και αποδοτική διαχείρισή του, να είναι τεράστιο. Στην πραγματικότητα, πάντως, δεν είναι μικρός ο αριθμός των στελεχών επιχειρήσεων που δε γνωρίζουν πολλά πράγματα σχετικά με το εντυπωσιακό κέρδος που η δημιουργία blog μπορεί να προσφέρει σε μία επιχείρηση, κέρδος το οποίο συνοψίζεται στα παρακάτω επιμέρους οφέλη.
Το blog εντείνει την αξιοπιστία μιας επιχείρησης
Κάθε επιχείρηση που διατηρεί μία ιστοσελίδα και φροντίζει ώστε να συμβαδίζει με τις πλέον ποιοτικές προδιαγραφές του brand management, θα κάνει τα πάντα για να διαμορφώσει την εικόνα της ως οντότητα-ειδήμων στον τομέα της, η οποία παραμένει διαρκώς ενήμερη με τις τελευταίες τάσεις σε αυτόν. Η διατήρηση ενός blog το οποίο απαρτίζεται από αναρτήσεις πληροφοριακού χαρακτήρα, ενημερώσεις σχετικά με τον κλάδο και αναφορές που αναλύουν τις τελευταίες εξελίξεις της αγοράς, είναι ικανή να εντείνει την εικόνα κάθε επιχείρησης, ως οντότητα η οποία μεριμνά διαρκώς ώστε να ενημερώνεται και, ως εκ τούτου, να εξελίσσεται. Η προβολή μιας επιχείρησης ως αδιαπραγμάτευτο γνώστη του αντικειμένου στο οποίο δραστηριοποιείται, επομένως, πιθανότατα είναι το μεγαλύτερο κέρδος από τη δημιουργία ενός blog. Η επιχείρηση, με τον τρόπο αυτό, εντείνει την αυθεντία της και, αδιαμφισβήτητα, γίνεται ολοένα και πιο ελκυστική σε πιθανούς πελάτες και συνεργάτες. Το κέρδος της δημιουργίας του blog, επομένως, μπορεί εν προκειμένω να συνοψιστεί στην προσέλκυση ποιοτικών leads, καθώς πρόκειται για υποψήφιους πελάτες που ενδιαφέρονται για μία ουσιαστική συνεργασία με έναν πραγματικό γνώστη του τομέα.
Το blog είναι άρρηκτα συνδεδεμένο με το SEO
Το on-page ή on-site Search Engine Optimisation (SEO) συνίσταται στην προσαρμογή της δομής μιας ιστοσελίδας με βάση μία σειρά από τεχνικές βελτιστοποιήσεις που αφορούν, μεταξύ άλλων παραγόντων, στη διαμόρφωση του περιεχομένου με τέτοιο τρόπο, έτσι ώστε να αντικατοπτρίζει στο μεγαλύτερο δυνατό βαθμό τα ενδιαφέροντα -και, επομένως, την πρόθεση της αναζήτησης- του χρήστη. Στην περίπτωση αυτή, το κέρδος από τη δημιουργία του blog βρίσκεται σε άμεση συνάρτηση με την κατάλληλη προσαρμογή του περιεχομένου, ανάλογα με τις λέξεις-κλειδιά που τείνει να αναζητά ο χρήστης. Είναι, επομένως, αναγκαίο για κάθε επιχείρηση που επιδιώκει να δημιουργήσει κέρδος μέσω της δημιουργίας blog, να μεριμνήσει ώστε, κατά πρώτον, να γνωρίζει πολύ καλά το κοινό της και, κατά δεύτερον, να έχει προηγουμένως πραγματοποιήσει μία εκτενή έρευνα των λέξεων-κλειδιών που αναζητά ο χρήστης. Ο σχεδιασμός μιας ενδελεχούς στρατηγικής λέξεων-κλειδιών βοηθά τις επιχειρήσεις να προσαρμόσουν τις αναρτήσεις τους, έτσι ώστε αυτές να συγκεντρώνουν περισσότερες πιθανότητες να προκύψουν στα οργανικά αποτελέσματα της αναζήτησης του κοινού. Με λίγα λόγια, ένα ακόμα αξιοσημείωτο κέρδος από τη δημιουργία blog είναι η ενίσχυση της θέσης της ιστοσελίδας που φιλοξενεί το blog, στα οργανικά αποτελέσματα των αναζητήσεων και, επομένως, η ανάδειξη νέων πιθανών πωλήσεων.
Το blog αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι μίας ολιστικής στρατηγικής περιεχομένου
Η οργάνωση, δημιουργία και δημοσίευση περιεχομένου είναι ο ακρογωνιαίος λίθος της ψηφιακής παρουσίας κάθε επιχείρησης. Για το λόγο αυτό, η στρατηγική περιεχομένου αφορά σε μία ολιστική προσέγγιση κάθε δημοσίευσης της εκάστοτε επιχείρησης, είτε αφορά στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, είτε στις πληροφορίες που βρίσκονται στην ιστοσελίδα. Η προσέγγιση αυτή είναι ξεχωριστή για κάθε επιχειρηματική οντότητα, καθώς οικοδομείται και υλοποιείται με γνώμονα την επίτευξη συγκεκριμένων κάθε φορά στόχων. Μπορεί, λοιπόν, μία ιστοσελίδα να δημιουργήσει κέρδος από τη δημιουργία blog που είναι εναρμονισμένο με τη στρατηγική περιεχομένου της; Η απάντηση είναι ναι, υπό την προϋπόθεση, βέβαια, ότι το περιεχόμενο του blog είναι προσεκτικά καταρτισμένο έτσι ώστε να οδηγεί ενεργά στην επίτευξη των στόχων της επιχείρησης, έχοντας επιμελώς καταρτιστεί με τέτοιο τρόπο, ώστε να χρησιμοποιεί συναρπαστικό λεξιλόγιο και να παροτρύνει το κοινό να ακολουθήσει συγκεκριμένες προτροπές για δράση που οδηγούν στους παραπάνω στόχους.
Το blog είναι ένας ακόμα δίαυλος επικοινωνίας με το κοινό-στόχο
Η προσέλκυση ενός ολοένα και αυξανόμενου κοινού χάρη στο blog μιας ιστοσελίδας, εφόσον υλοποιηθεί προσεγμένα και με έμφαση στον αποκλεισμό τεχνικών ζητημάτων, θεωρείται εξαιρετικά ρεαλιστικό σενάριο για επιχειρήσεις κάθε μεγέθους. Η αύξηση της αποδοτικής επικοινωνίας με το κοινό, ωστόσο, αποτελεί τεράστια πρόκληση για κάθε επιχειρηματική μονάδα, ακόμα και για επιχειρήσεις παγκόσμιου βεληνεκούς. Εν προκειμένω, το κέρδος από τη δημιουργία blog έγκειται, κατά βάση, στη δυνατότητα μιας επιχείρησης να προωθήσει με αποτελεσματικότητα κάθε είδους δράση μέσα από μία ανάρτηση στο blog της. Μια τέτοια δράση μπορεί να αφορά στο λανσάρισμα ενός νέου προϊόντος ή υπηρεσίας, στην προώθηση μιας επικείμενης εκδήλωσης, στην ανακοίνωση μιας τρέχουσας προσφοράς ή έκπτωσης, στην παρουσίαση μιας νέας συνεργασίας, σε ένα δελτίο τύπου ή σε οποιαδήποτε άλλη ενημέρωση σχετικά με την επιχείρηση. Σε συνδυασμό με τρίτα κανάλια επικοινωνίας με το κοινό, οι πιθανότητες επέκτασης σε νέους χρήστες θα αυξηθούν κατακόρυφα. Και, φυσικά, το να εμπλουτίσει κανείς το blog του με τη δυνατότητα σχολιασμού, ενδείκνυται ως μία ακόμα βέλτιστη πρακτική του σύγχρονου community management.
Το blog αποτελεί το πλέον πρόσφορο έδαφος για τη φιλοξενία διαφημίσεων
Ένα τυπικό blog είναι γεμάτο διαφημίσεις με τη μορφή display banners, shopping ads και, φυσικά, το affiliate marketing, το οποίο, ομολογουμένως μπορεί να αποφέρει σπουδαίο κέρδος από τη δημιουργία blog για μία επιχείρηση. Ας πάρουμε, όμως, τα πράγματα από την αρχή. Όπως κάθε άλλο κομμάτι οποιασδήποτε ιστοσελίδας, έτσι και το blog μιας επιχείρησης δύναται να φιλοξενήσει χορηγούμενες διαφημίσεις τρίτων επιχειρήσεων και brands, μέσω της χρήσης του Google AdSense. Το τελευταίο, μάλιστα, δίνει σε κάθε ιστοσελίδα ξεκάθαρη εικόνα για το ακριβές μέγεθος του κέρδους από το blog, καθώς και από την ιστοσελίδα στο σύνολό της. Όσον αφορά, από την άλλη, στο affiliate marketing, πρόκειται για έναν εξαιρετικά χρήσιμο τρόπο προώθησης τρίτων ιστοσελίδων, επιχειρήσεων, προϊόντων ή υπηρεσιών, αναλόγως με την εκάστοτε συμφωνία. Η προώθηση μπορεί να πραγματοποιηθεί τόσο με text links, όσο και με banners, αμφότερα από τα οποία παραπέμπουν το χρήστη σε ιστοσελίδες τρίτων, προσφέροντας, έτσι, έναν εξαιρετικά ευφυή τρόπο δημιουργίας κέρδους από το blog. Το affiliate marketing, μάλιστα, στην παρούσα φάση βρίσκεται, σε μία σταθερά ανοδική πορεία και θεωρείται ένα ακόμα “must” για το σύγχρονο digital marketing.