Τακτική δημιουργία περιεχομένου, βελτιστοποίηση των τεχνικών προδιαγραφών της ιστοσελίδας, υψηλής ποιότητας backlinks από και προς τρίτες ιστοσελίδες, αξιοποίηση των metadata, ταχεία απόδοση και, φυσικά, συγκεκριμένες ανά τομέα λέξεις-κλειδιά που θα συνδράμουν σε μία υψηλότερη κατάταξη στις μηχανές αναζήτησης. Το Search Engine Optimisation (SEO) είναι ένα σταυροδρόμι του web development με το digital marketing και, όπως είναι κατανοητό, κάτι τέτοιο αποτελεί πολυπαραγοντική συνάρτηση των παραπάνω συντελεστών, και όχι μόνο.

seo 2022

Όπως έχουμε αναφέρει και σε παλαιότερες αναρτήσεις, το SEO απαρτίζεται από ένα σύνολο επιμέρους διαδικασιών που εξελίσσονται σε μόνιμη βάση, θυμίζοντας έναν ατελείωτο αγώνα δρόμου ανάμεσα σε ιστοσελίδες οι οποίες ανταγωνίζονται η μία την άλλη. Νέοι παράγοντες κατάταξης, ολοένα και μεταβαλλόμενες τεχνικές απαιτήσεις, καθώς και ένας αλγόριθμος που δεν παύει να αναπτύσσεται, κάνουν το έργο της υψηλής οργανικής θέσης στις μηχανές αναζήτησης όλο και πιο δύσκολο. Ας ρίξουμε μία ματιά στις σημαντικότερες απαιτήσεις των μηχανών αναζήτησης για το 2022, στις οποίες κάθε ιστοσελίδα οφείλει να δώσει έμφαση, προκειμένου να εξασφαλίσει την καλύτερη δυνατή κατάταξη στο SEO.

Στρατηγική περιεχομένου και λέξεων-κλειδιών

Όση έμφαση και να δώσετε στο περιεχόμενό της ιστοσελίδας σας, ποτέ δεν είναι αρκετή! Αν, λοιπόν, σε έναν ψηφιακό κόσμο, το περιεχόμενο είναι, όπως πολλοί διατείνονται, βασιλιάς, τότε οι λέξεις-κλειδιά είναι ο διάδοχος στο θρόνο. Μελετήστε τα δεδομένα του SEO σε εγχώριο και μη επίπεδο, λαμβάνοντας υπόψη τις ιδιαιτερότητες του κλάδου στον οποίο ανήκει η ιστοσελίδα σας. Μία τέτοια ενδελεχής έρευνα πρόκειται να σας φανεί ιδιαίτερα χρήσιμη για το σύνολο της στρατηγικής marketing περιεχομένου σας, καθώς θα σας βοηθήσει να έρθετε σε επαφή με το κατάλληλο για εσάς οργανικό κοινό, αφού έχετε προσαρμόσει το περιεχόμενο της ιστοσελίδας σας με γνώμονα τα ενδιαφέροντα και τις ιδιαιτερότητές του. Οι λέξεις-κλειδιά βρίσκονται σε όλα τα δεδομένα SEO που επεξεργάζονται οι crawlers των μηχανών αναζήτησης, με προεξέχουσα αυτή της Google, από το απλό σώμα κειμένου μέχρι τα meta titles, τα meta descriptions, τα anchor texts και τα alt tags των εικόνων. Οι πλατφόρμες αναζήτησης συνυπολογίζουν κάθε λέξη-κλειδί, ώστε να τοποθετήσουν τις σελίδες σε σειρά ποιότητας και σχετικότητας με την εκάστοτε αναζήτηση. Κάπως έτσι, λοιπόν, μία ιστοσελίδα μπορεί να κατηγοριοποιηθεί ως φιλική προς τα δεδομένα SEO, εξού και η έμφαση στις λέξεις-κλειδιά που παρατηρείται τα τελευταία χρόνια. Προτείνουμε, επομένως, να εστιάσετε στη στρατηγική πρωτότυπου περιεχομένου, έχοντας, προηγουμένως, πραγματοποιήσει μία ενδελεχή έρευνα πάνω στις κατάλληλες λέξεις-κλειδιά που θα προσελκύσουν οργανικό κοινό στην ιστοσελίδα σας.

empeiria xristi

Υψηλές τεχνικές προδιαγραφές στην εμπειρία του χρήστη

Πέραν του περιεχομένου, οι πλατφόρμες αναζήτησης, στο πλαίσιο του SEO, αξιολογούν την ποιότητα και αξιοπιστία μιας ιστοσελίδας με βάση τις εκάστοτε τεχνικές προδιαγραφές που έχουν ήδη θέσει. Για το λόγο αυτό, κάθε ιστοσελίδα οφείλει να είναι εναρμονισμένη με τα τελευταία δεδομένα του SEO, όπως αυτά προτείνονται από τις πλατφόρμες αναζήτησης όπως εκείνη της Google. Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι τα Core Web Vitals, που, εν ολίγοις, συνιστούν ένα σύνολο οδηγιών της Google προς τις ιστοσελίδες, έτσι ώστε εκείνες να αυξήσουν τη θέση τους στα οργανικά αποτελέσματα της αναζήτησης, μέσω της βελτιστοποίησης των τεχνικών προδιαγραφών που καθεμία από αυτές οφείλει να πληροί, αλλά και της παροχής μίας ασφαλούς και ποιοτικής εμπειρίας σε κάθε μεμονωμένο χρήστη. Τα Core Web Vitals περιλαμβάνουν αναλυτικές οδηγίες σχετικά με τη διαδραστικότητα της ιστοσελίδας, την ανταποκρισιμότητα σε κάθε συσκευή, τη σταθερότητα του layout και, αν μη τι άλλο, το χρόνο φόρτωσης της ιστοσελίδας. Το να προσαρμόσετε την ιστοσελίδα σας όπως ακριβώς προτείνει η Google, επομένως, συνεπάγεται ένα μεγάλο βήμα για την κατάταξή της στο SEO.

texniti-noimosyni

Τεχνητή νοημοσύνη και πρόθεση του χρήστη

Το 2022, σύμφωνα με την ίδια την Google, η πρόθεση του χρήστη (ή, κατ’ άλλους, πρόθεση της αναζήτησης) είναι πιο σημαντική για το SEO από ποτέ. Ο λόγος δεν είναι άλλος από την επιθυμία της ίδιας της Google να ανταμείψει το ποιοτικό περιεχόμενο, αποκλείοντας, παράλληλα, spam σελίδες, με την ανακοίνωση μίας εκ των σπουδαιότερων ενημερώσεων του αλγορίθμου της το 2019 να επισημοποιεί το σπουδαίο αυτό βήμα. H υιοθέτηση του Bidirectional Encoder Representations from Transformers (κοινώς, BERT) χρησιμοποιεί την τεχνητή νοημοσύνη στην πλέον ρηξικέλευθη μορφή της, και έγκειται στον επαναπροσδιορισμό της κατάταξης SEO στη σελίδα των οργανικών αποτελεσμάτων. Με τον τρόπο αυτό, η Google επιδιώκει την παραπομπή του χρήστη στα πλέον ακριβή αποτελέσματα, ιδίως όσον αφορά σε εκτενείς αναζητήσεις. Εν ολίγοις, ο αλγόριθμος ευνοεί τις αναζητήσεις που περιλαμβάνουν μία πλήρως συντεταγμένη ερώτηση, παρά τις αναζητήσεις που περιλαμβάνουν μία απλή ακολουθία από λέξεις-κλειδιά. Τι σημαίνει αυτό για το SEO; Ο ευφυέστατος αλγόριθμος της Google παραπέμπει, πλέον, τους χρήστες σε ιστοσελίδες των οποίων το on-site SEO δίνει απαντήσεις σε ακριβή ερωτήματα, καλώντας τους διαχειριστές των ιστοσελίδων να ξανασκεφτούν κατά πόσο το περιεχόμενό τους αντικατοπτρίζει τις επιθυμίες του κοινού-στόχου τους. Ιστοσελίδες φτωχού περιεχομένου, οι οποίες εφαρμόζουν αρχές του SEO μόνον όσον αφορά στις λέξεις-κλειδιά, θα δουν το οργανικό τους κοινό, σταδιακά, να μειώνεται.

exwterikoi-syndesmoi

Προσεγμένη χρήση των backlinks

Σε περίπτωση που αναρωτιέστε αν τα backlinks παίζουν ακόμα σπουδαίο ρόλο στο SEO, η απάντηση είναι ναι. Είναι κοινή γνώση πως οι μηχανές αναζήτησης προτιμούν να εμφανίζουν όσο πιο υψηλά γίνεται στη σελίδα των οργανικών αποτελεσμάτων, ιστοσελίδες οι οποίες θεωρούνται έγκυρες κι αξιόπιστες. Και δεν υπάρχει καλύτερος τρόπος για να αναβαθμίσετε ακόμα περισσότερο τη στρατηγική του SEO σας, από τη χρήση των backlinks. Τα backlinks ανέκαθεν ήταν, και εξακολουθούν να είναι, η ισχυρότερη παράμετρος που επεξεργάζονται οι μηχανές αναζήτησης, προκειμένου να διαπιστώσουν αν και κατά πόσο μία ιστοσελίδα είναι φιλική προς τα δεδομένα του SEO. Όσο περισσότερες παραπομπές από και προς αξιόπιστες ιστοσελίδες με ισχυρό domain authority καταφέρετε να συγκεντρώσετε, τόσο πιο υψηλή θα είναι η κατάταξη της δικής σας ιστοσελίδας στο SEO. Το χτίσιμο μίας προσεγμένης και αποδοτικής στρατηγικής backlinks δεν είναι ιδιαίτερα εύκολο. Τουναντίον, αυτό όχι μόνο προϋποθέτει τεράστια τεχνογνωσία και βαθιά γνώση του κλάδου στον οποίο ανήκει η εκάστοτε ιστοσελίδα, αλλά και τη διαρκή μελέτη για τυχόν μεταβολές των πλατφορμών αναζήτησης, σχετικά με την κατάταξη στο SEO. Μεριμνήστε, λοιπόν, ώστε τα backlinks που εξασφαλίζετε για λογαριασμό της στρατηγικής SEO σας, να τηρούν τις προδιαγραφές ποιότητας, όσον αφορά σε στοιχεία όπως η αυθεντία των domains στα οποία περιλαμβάνονται, η τρέχουσα κατάταξή τους στο SEO και η σχετικότητα του κλάδου στον οποίο αυτά ανήκουν. Εν προκειμένω, προτείνουμε να αποφύγετε εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης, που συχνά παραποιούν τα δεδομένα. Μία χειροκίνητη έρευνα θα σας επιτρέψει να ανακαλύψετε τις πλέον κατάλληλες ιστοσελίδες για χτίσιμο backlinks.

Η επιτυχία είναι μερικά κλικ μακριά!