Το Google My Business ή GMB είναι ένα ακόμα εύχρηστο και ωφέλιμο εργαλείο του κολοσσού της τεχνολογίας, Google. Αν και ενδεχομένως η σημασία του να φαντάζει αμελητέα σε σχέση με το σύνολο των υπόλοιπων προσπαθειών marketing της επιχείρησής σας, το Google My Business μπορεί να σας βοηθήσει να αλλάξετε πλήρως την εικόνα σας. Παρέχοντας σπουδαίες πληροφορίες σχετικά με τη φύση των προϊόντων και υπηρεσιών που προσφέρετε, την τοποθεσία σας και τους τρόπους επικοινωνίας μαζί σας, θα αποκτήσετε τη δυνατότητα να διευρύνετε σε μεγάλο βαθμό το πελατολόγιό σας.
Η χρήση του GMB είναι απλή, ανέξοδη και μη χρονοβόρα. Ωστόσο, όπως κάθε επιμέρους δραστηριότητα του digital marketing, προϋποθέτει την αφοσίωσή σας σε αυτό το έργο και τη συνεπή ενημέρωση του λογαριασμού σας με περιεχόμενο το οποίο αντικατοπτρίζει την ποιότητα όσων προσφέρετε. Η αδιαμφισβήτητη ποιότητα της ταυτότητας της επιχείρησής σας, άλλωστε, είναι που οδηγεί τους υποψήφιους πελάτες στο να σας προτιμήσουν έναντι του ανταγωνισμού σας, αναμένοντας αντίστοιχα αποτελέσματα για τη δική τους επιχείρηση.
Τι περιλαμβάνει το Google My Business
Τη στιγμή που ένα πολύ σημαντικό κομμάτι των αναζητήσεων, πλέον, οδηγούν σε τοποθεσίες επιχειρήσεων, το My Business δεν είναι μία απλή ενότητα της Google. Σε μεγάλο βαθμό, αποτελεί κάποιου είδους “διαδικτυακή βιτρίνα” της κάθε επιχείρησης. Αναζητώντας οποιονδήποτε όρο στο Google, πολύ συχνά διαπιστώνουμε πως η σελίδα αποτελεσμάτων μας παραπέμπει σε πραγματικές τοποθεσίες. Το πλαίσιο αυτό εμφανίζεται είτε πάνω από τα οργανικά αποτελέσματα, αν χρησιμοποιούμε το κινητό μας τηλέφωνο, είτε δεξιά από τα οργανικά και πληρωμένα αποτελέσματα της αναζήτησης, σε περίπτωση που χρησιμοποιούμε τον ηλεκτρονικό μας υπολογιστή. Το περιεχόμενό του παρέχει στο χρήστη πληροφορίες όπως η εμπορική επωνυμία και ο κλάδος της επιχείρησης, η περιγραφή των δραστηριοτήτων της, το link προς την ιστοσελίδα της, τη διεύθυνση σε συνδυασμό με παραπομπή στους χάρτες του Google, το ωράριο λειτουργίας και δημοφιλείς ώρες επίσκεψης, τα στοιχεία επικοινωνίας, η παλαιότητα της επιχείρησης, οι κριτικές των επισκεπτών/πελατών αντικατοπτρισμένες σε μία συνολική βαθμολογία αστέρων, καθώς και φωτογραφίες των εξωτερικών και εσωτερικών χώρων.
Πέραν των παραπάνω, ο χρήστης του Google My Business μπορεί να συμπεριλάβει υλικό που θα κάνει την επιχείρησή του ακόμα πιο ελκυστική στον υποψήφιο πελάτη. Τέτοιου είδους περιεχόμενο θα μπορούσε να αποτελέσει η δημοσίευση φωτογραφιών που σχετίζονται με τα προσφερόμενα προϊόντα ή υπηρεσίες, η παροχή της δυνατότητας κράτησης μέσω της πλατφόρμας, η ενθάρρυνση για υποβολή ερωτήσεων και οι τακτικές απαντήσεις στους χρήστες, ακόμα και η δημοσίευση περιλήψεων ή αποσπασμάτων των αναρτήσεων της επιχείρησης στα social media και το blog της ιστοσελίδας. Αποτέλεσμα των παραπάνω είναι να μπορεί ο χρήστης, με μία σχετικά σύντομα περιήγηση, να είναι σε θέση να λάβει αρκετές πληροφορίες, έτσι ώστε να διαπιστώσει αν αυτό που προσφέρετε ταυτίζεται με αυτό που αναζητά. Παράλληλα, σας δίνεται η δυνατότητα να επικοινωνήσετε με το κοινό σας, βελτιώνοντας την εικόνα της επιχείρησής σας και αυξάνοντας κατακόρυφα τις πιθανότητες νέων μετατροπών επισκεπτών σε πελάτες.
Η σημασία του Google My Business για την επιχείρησή σας
Τα πλεονεκτήματα του Google My Business για την επιχείρησή σας είναι περισσότερα από όσα φαντάζεστε. Η Google φροντίζει τόσο για την ταχύτερη και αποτελεσματικότερη εξυπηρέτηση των καταναλωτών, όσο και για την “επιβράβευση” των επιχειρήσεων που ακολουθούν τις βέλτιστες πρακτικές της. Έτσι, μία επιχείρηση που φροντίζει να ενημερώνει τακτικά το προφίλ του Google My Business, έχοντας καλύψει κάθε κομμάτι του με ποιοτικό περιεχόμενο που βοηθά τους χρήστες να βρουν αυτό που ψάχνουν, τείνει να εμφανίζεται υψηλότερα στα αποτελέσματα σχετικών αναζητήσεων, πράγμα που συνιστά μία εξαιρετική οργανική μέθοδο για να επικρατήσετε έναντι του ανταγωνισμού σας, στα αποτελέσματα της τοπικής καταχώρησης. Η τακτική ενημέρωση του προφίλ σας στο Google My Business, πάντως, αναγνωρίζεται και από τον μέσο επισκέπτη ως πρακτική που επιφορτίζει την επιχείρησή σας με κύρος και ποιότητα.
Ένα καλά οργανωμένο και δομημένο πλαίσιο, το οποίο συνδυάζει προσεγμένο περιεχόμενο, αναλυτική περιγραφή των δραστηριοτήτων, προϊόντων και υπηρεσιών και ποιοτικό φωτογραφικό υλικό, σίγουρα θα δημιουργήσει στον εκάστοτε δυνητικό πελάτη μία θετική πρώτη εικόνα για την επιχείρησή σας. Θα ήταν ιδιαίτερα χρήσιμο αν τα παραπάνω συμπληρωθούν από ένα σύνολο θετικών μαρτυριών πελατών, που θα προσδώσουν ακόμα μεγαλύτερη αξιοπιστία στην επιχείρησή σας και στα προσφερόμενα προϊόντα ή υπηρεσίες της. Η δυνατότητα αυτή, συμπληρωματικά, σας δίνει την ευκαιρία να λάβετε ένα αντιπροσωπευτικό feedback σχετικά με τη δράση της επιχείρησής σας, αλλά και να έρθετε πιο κοντά με τη βάση των καταναλωτών σας, να κατανοήσετε τις ανάγκες τους και να αναπροσαρμόσετε τη στρατηγική σας αναλόγως. Είναι λογικό οι καταναλωτές να προτιμήσουν μία επιχείρηση με εξωστρεφές και προσεγγίσιμο προφίλ, που θέτει ως προτεραιότητα την επικοινωνία με τους πελάτες και την καλύτερη εξυπηρέτησή τους. Εύλογα, επομένως, θα αυξηθούν οι πιθανότητες διεύρυνσης του πελατολογίου σας, αλλά και η επισκεψιμότητα της σελίδας σας, γεγονός που μπορείτε να εκμεταλλευτείτε με ποικίλους τρόπους, όπως είναι η δυνατότητα φιλοξενίας διαφημίσεων προβολής τρίτων επιχειρήσεων. Τέλος, το Google My Business παρέχει, πλέον τη δυνατότητα να ανακοινώσετε τα νέα της επιχείρησής σας. Μπορείτε, ως εκ τούτου, να επωφεληθείτε, προωθώντας μία καινούρια υπηρεσία, μία επικείμενη εκδήλωση ή μία από τις προσφορές σας, ενισχύοντας, έτσι, τη στρατηγική digital marketing της επιχείρησής σας.
Πώς να επωφεληθείτε από τη χρήση του Google My Business
Προτού μιλήσουμε για τη βελτιστοποίηση του Google My Business, καλό θα ήταν να βεβαιωθείτε ότι η αντίστοιχη ενότητα της επιχείρησής σας διαθέτει τουλάχιστον τις βασικές πληροφορίες σχετικά με τη διεύθυνση, το ωράριο και τους τρόπους επικοινωνίας, έτσι ώστε να μην εκληφθεί ως spam. Θα σας ζητηθεί να επαληθεύσετε τα στοιχεία της επιχείρησής σας, εντός δεκατεσσάρων ημερών, προς αποφυγή ψευδών καταχωρήσεων. Έπειτα, μπορείτε να προχωρήσετε στην ανάρτηση ολοένα και περισσότερων ενημερώσεων που σχετίζονται με την επιχείρησή σας, τις υπηρεσίες ή προϊόντα που παρέχετε, τον κλάδο στον οποίο δραστηριοποιείστε και οποιουδήποτε άλλου είδους υλικό. Ορισμένα σημεία στα οποία προτείνουμε να δώσετε ιδιαίτερη σημασία είναι τα εξής:
- Φροντίστε η περιγραφή των δραστηριοτήτων της επιχείρησής σας να είναι λεπτομερής, περιεκτική και να ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα. Αποφύγετε το πολύπλοκο λεξιλόγιο, καθότι η εν λόγω ενότητα πρέπει να είναι κατανοητή από το μέσο αναγνώστη. Συμπληρώστε με ακρίβεια την κατηγορία και τις υποκατηγορίες στις οποίες ανήκει η επιχείρησή σας. Το ίδιο ισχύει και για την ενότητα των υπηρεσιών που προσφέρετε, που πρέπει επίσης να είναι αληθείς. Η συνάφεια, άλλωστε, είναι ένας από τους πιο σπουδαίους παράγοντες κατάταξης στις μηχανές αναζήτησης. Σημειωτέον ότι η Google επιτρέπει την περιγραφή μέγιστης έκτασης 750 χαρακτήρων.
- Δώστε έμφαση στην ενότητα των κριτικών. Την εποχή της ψηφιοποίησης του συνόλου των εμπορικών δραστηριοτήτων, υπολογίζεται πως το μεγαλύτερο μέρος των υποψήφιων καταναλωτών επιλέγει μία υπηρεσία ή ένα προϊόν με βάση τις κριτικές από προηγούμενους πελάτες. Προτείνουμε να ενθαρρύνετε τους ικανοποιημένους πελάτες σας να αφήσουν μία κριτική στη σελίδα σας στο Google. Μία ακόμα ποιοτική μέθοδος διαχείρισης των κριτικών του Google My Business είναι οι επίσημες απαντήσεις, τόσο σε θετικές όσο και σε αρνητικές κριτικές. Μην παραλείψετε να ευχαριστήσετε τους ικανοποιημένους πελάτες σας και να αντιμετωπίσετε τους δυσαρεστημένους πελάτες με ευγένεια και πρόθεση να τους εξυπηρετήσετε καλύτερα στο μέλλον.
- Μην παραμελήσετε την ενότητα των ερωτήσεων και απαντήσεων. Όπως αναφέραμε και προηγουμένως, πρόκειται για έναν εύκολο και γρήγορο τρόπο που θα συμβάλλει στη βελτίωση της εικόνας της επιχείρησής σας και την καλύτερη εξυπηρέτηση των δυνητικών ή πραγματικών πελατών σας. Ένας έξυπνος τρόπος για να μη χάσετε καμία ερώτηση, είναι να προσαρμόσετε τις ρυθμίσεις, έτσι ώστε το Google να σας στέλνει ειδοποιήσεις.
- Ενεργοποιήστε τη δυνατότητα αποστολής προσωπικού μηνύματος στο Google My Business. Όσο περισσότεροι είναι οι δίαυλοι επικοινωνίας ανάμεσα σε εσάς και το κοινό σας, τόσο περισσότερες είναι οι πιθανότητες νέων μετατροπών.
- Δώστε μεγάλη βαρύτητα στη χρήση εικόνων. Τόσο το λογότυπό σας και οι φωτογραφίες που σχετίζονται με τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σας, όσο και οι φωτογραφίες που συνοδεύουν τα κείμενά σας, πρέπει να είναι υψηλής ανάλυσης, έτσι ώστε να έχουν απήχηση στο κοινό σας. Πρέπει, επίσης, να βεβαιωθείτε πως οι διαστάσεις και το μέγεθός τους ανταποκρίνονται στις οδηγίες που προτείνει η ίδια η Google.
- Ένας εξαιρετικά μοντέρνος τρόπος που θα ενισχύσει τη διαφοροποίησή σας από τον ανταγωνισμό όσον αφορά στο Google My Business, είναι η ανάρτηση βίντεο. Αν και η διάρκειά τους δεν πρέπει να υπερβαίνει τα τριάντα δευτερόλεπτα, τα βίντεο θεωρούνται ένας ευφάνταστος και αποτελεσματικός τρόπος που θα τραβήξει την προσοχή των υποψήφιων πελατών σας, προωθώντας, παράλληλα, το υλικό που θέλετε να αναδείξετε.
- Κρατήστε το Google My Business επικαιροποιημένο σχετικά με κάθε αλλαγή της επιχείρησής σας, για την καλύτερη εξυπηρέτηση των πελατών σας. Ενημερώστε την πλατφόρμα σε περίπτωση που αλλάξει η έδρα της επιχείρησής σας, το ωράριό σας, το τηλέφωνο επικοινωνίας ή οποιαδήποτε περαιτέρω πληροφορία που έχει σημασία για τους πελάτες σας.
- Λόγω των εποχών που διανύουμε, προτείνουμε να ενημερώνετε το προφίλ σας στο Google My Business σχετικά με τους τρόπους με τους οποίους επιχείρησή σας μεριμνά κατά της διασποράς του COVID-19.
Google My Business και τοπικό SEO
Η βελτιστοποίηση της ενότητας του Google My Business συνδέεται άμεσα με το τοπικό SEO της ιστοσελίδας σας. Αρχικά, ένα ποιοτικό προφίλ είναι σε θέση να βοηθήσει την κατάταξή σας στις μηχανές αναζήτησης. Η ίδια η Google έχει δηλώσει πως κατατάσσει κάθε επιχείρηση του Google My Business με βάση τρία κριτήρια:
- Tο πόσο δημοφιλής είναι, κυρίως βάσει των κριτικών της.
- Tην απόστασή της από την περιοχή στην οποία πραγματοποιείται η αναζήτηση
- Tη σχετικότητά της, πώς, δηλαδή, η κατηγοριοποίησή της ανταποκρίνεται στους όρους αναζήτησης.
Όπως ακριβώς κάθε πτυχή της στρατηγικής SEO σας, έτσι και στο Google My Business, ενδείκνυται η διαμόρφωση του περιεχομένου που δημοσιεύετε, έτσι ώστε αυτό να ανταποκρίνεται στους όρους αναζήτησης για τους οποίους ενδιαφέρεται το κοινό σας. Κατ’ αυτό τον τρόπο, το Google θα οδηγήσει τους χρήστες του στη σελίδα σας, εξασφαλίζοντάς σας αρκετά οργανικά clicks και κάνοντάς σας να υπερισχύετε έναντι του ανταγωνισμού. Τα Google Posts, επιπροσθέτως, σας επιβάλλουν να συμπεριλάβετε μία προτροπή για δράση, δίνοντάς σας τη δυνατότητα να οδηγήσετε τους αναγνώστες κατευθείαν, μεταξύ άλλων, στην ιστοσελίδα ή το landing page σας. Προτείνουμε, λοιπόν, να εντάξετε τη βελτιστοποίηση του Google My Business στη στρατηγική σας, εκμεταλλευόμενοι τις λέξεις-κλειδιά προς όφελος της επιχείρησής σας.
Αν και πρόκειται για εφαρμογή με απλή και εύχρηστη, η σημασία του Google My Business μπορεί να αποδειχθεί τεράστια για την αναγνωρισιμότητα και την κερδοφορία της επιχείρησής σας. Μη χάσετε την ευκαιρία να επωφεληθείτε από τη χρήση του.