Όπως κάθε άλλου είδους επιχειρηματική μονάδα, έτσι και οι επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στο χώρο της εστίασης και επιθυμούν να διατηρήσουν το υπάρχον πελατολόγιό τους, να διευρύνουν την απήχησή τους σε ένα νέο κοινό στόχου και να προβάλλουν την εικόνα ενός σύγχρονου και ποιοτικού brand, οφείλουν να εντάξουν ένα σαφές και συγκεκριμένο πλαίσιο δράσεων marketing στη στρατηγική τους.
Είτε πρόκειται για μία επιτυχημένη ξενοδοχειακή οντότητα με εδραιωμένη παρουσία στην εστίαση, είτε για ένα νεοσύστατο εστιατόριο που κάνει τα πρώτα του βήματα στο χώρο, η σημασία μιας σωστής και επιτυχημένης προώθησης των υπηρεσιών και προϊόντων είναι τεράστια για την ουσιαστική περαιτέρω ανάπτυξη κάθε επιχείρησης εστίασης. Με όπλο τη μοναδικότητα της κάθε επιχείρησης εστίασης και το πάθος για την εξυπηρέτηση των πελατών της, η επιτυχία είναι εγγυημένη. Διαβάστε αναλυτικά τις συμβουλές μας για μια αποδοτική στρατηγική marketing στις επιχειρήσεις εστίασης.
Δώστε έμφαση στις ανάγκες των πελατών σας
Οι ανάγκες των πελατών μίας επιχείρησης εστίασης είναι η κινητήρια δύναμή της. Έχοντας προβεί στη σκιαγράφηση ενός συγκεκριμένου και ολοκληρωμένου προφίλ των πελατών που επιθυμείτε να εντάξετε στο πελατολόγιό σας, μεριμνήστε έτσι ώστε οι υπηρεσίες και τα προϊόντα που παρέχετε να ανταποκρίνονται στις ανάγκες, τις επιθυμίες, τις αξίες και τα πιστεύω τους. Η εικόνα του brand μίας επιχείρησης εστίασης αντανακλάται τόσο μέσα από την ιστοσελίδα, όσο και με τη χρήση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης και αποτελεί, εν προκειμένω, τον ακρογωνιαίο λίθο για την προσέλκυση του κατάλληλου για εσάς πελατολογίου. Αν, παραδείγματος χάρη, παρέχετε premium προϊόντα και πολυτελείς υπηρεσίες, πρέπει να φροντίσετε έτσι ώστε αυτές να αντικατοπτρίζονται μέσα από τις αξίες, την αποστολή και το μήνυμα του brand σας, εστιάζοντας στην προώθηση της μοναδικότητας του brand σας και παρουσιάζοντας την απόκτηση όσων προσφέρετε ως προνόμιο για τους δυνητικούς σας πελάτες.
Το περιεχόμενο είναι η καλύτερη διαφήμιση
Η δημιουργία και δημοσίευση αυθεντικού και ελκυστικού περιεχομένου αδιαμφισβήτητης ποιότητας αποτελεί την καλύτερη διαφήμιση για κάθε είδους επιχείρηση, συμπεριλαμβανομένων και εκείνων του τομέα της εστίασης. Με τον όρο περιεχόμενο, νοείται τόσο το οπτικοακουστικό υλικό, όσο και η παράθεση κειμένων. Όσον αφορά στο κείμενο, αυτό πρέπει να χρησιμοποιεί το ύφος, τον τόνο και τη γλώσσα που αποδεδειγμένα θα έχει απήχηση στο κοινό στόχου που έχετε ορίσει και, ως εκ τούτου, θα οδηγήσει σε αρκετές πωλήσεις των προϊόντων και υπηρεσιών της επιχείρησης εστίασης στην οποία δραστηριοποιείστε. Η χρήση οπτικοακουστικού υλικού, από την άλλη, όπως οι φωτογραφίες και τα βίντεο, αποτελεί έναν ευφάνταστο τρόπο προβολής τόσο των εχεγγύων της ποιότητας όσων προσφέρετε, όσο και της εκάστοτε προσφοράς, έκπτωσης, εκδήλωσης ή οποιασδήποτε άλλη ενέργειας επιθυμείτε να προωθήσετε. Μία πρότασή μας είναι να αποφύγετε τη μονοτονία και την επανάληψη στις δημοσιεύσεις σας και να επιλέξετε μία στρατηγική ποικιλομορφίας. Αν, για παράδειγμα, διαχειρίζεστε το λογαριασμό ενός εστιατορίου, είναι προτιμότερο για το κοινό σας να βλέπει υλικό τόσο από τις γαστρονομικές σας δημιουργίες, όσο και από τους χώρους, τις εκδηλώσεις και το προσωπικό σας.
Χρησιμοποιήστε τις κριτικές των πελατών προς όφελός σας
Οι κριτικές των πελατών αποτελούν αντιπροσωπευτικά πειστήρια ποιότητας για κάθε μονάδα εστίασης, για το λόγο αυτό επιβάλλεται να τις χρησιμοποιήσετε προς όφελός σας, με τη χάραξη μίας ολιστικής στρατηγικής. Δεν είναι λίγες οι πλατφόρμες στις οποίες οι πελάτες μιας επιχείρησης εστίασης δύνανται να παραθέσουν την κριτική μιας επιχείρησης και επιβάλλεται να επωφεληθείτε από καθεμία από αυτές. Πρόκειται για πλατφόρμες οι οποίες χρησιμοποιούνται από ένα ευρύ καταναλωτικό κοινό, προκειμένου αυτό να λάβει μία ολοκληρωμένη εικόνα για τις υπηρεσίες και τα προϊόντα σας και να επιλέξει την κατάλληλη για αυτό επιχείρηση εστίασης. Είτε πρόκειται για το Facebook και το Google My Business, είτε για το Tripadvisor και το Booking, η πρότασή μας είναι να παροτρύνετε κάθε ικανοποιημένο πελάτη να περιγράωει την εμπειρία του σε μία θετική κριτική. Ένας έξυπνος τρόπος για να τον ενθαρρύνετε να πραγματοποιήσει κάτι τέτοιο, είναι μέσω της παροχής μίας έκπτωσης ή μίας δωρεάν συμπληρωματικής υπηρεσίας. Έπειτα, μη διστάσετε να συμπεριλάβετε τις θετικές μαρτυρίες των πελατών σας στην ιστοσελίδα και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, καθώς αυτές θα σας διαφοροποιήσουν από ανταγωνιστικές επιχειρήσεις εστίασης.
Αξιοποιήστε κάθε δίαυλο επικοινωνίας με το κοινό
Κάθε brand οφείλει να διατηρεί όσο περισσότερα κανάλια επικοινωνίας γίνεται με το κοινό που επιθυμεί να προσελκύσει, στο πλαίσιο μίας ενδελεχούς στρατηγικής επικοινωνίας που εστιάζει στην αποφυγή της μονομερούς προώθησης της επιχείρησης εστίασης και, αντ’ αυτού, στην οικοδόμηση μιας ουσιαστικής σχέσης με το υπάρχον και επιθυμητό πελατολόγιο. Είτε πρόκειται για τη διαχείριση μιας κοινότητας του κοινού σε μέσα κοινωνικής δικτύωσης όπως το Facebook, το Instagram και το Twitter, είτε των προαναφερθεισών πλατφορμών επικοινωνίας που εστιάζουν στις επιχειρήσεις εστίασης, φροντίστε να υιοθετήσετε μία στρατηγική που έγκειται στη βέλτιστη δυνατή εξυπηρέτηση του κοινού, που από στόμα σε στόμα θα λειτουργήσει ευεργετικά για το brand σας. Αξίζει να σημειωθεί πως, στους διαύλους επικοινωνίας, συμπεριλαμβάνονται και οι πλατφόρμες κρατήσεων σε επιχειρήσεις εστίασης, που θα διογκώσουν τις πιθανότητες διεύρυνσης των πελατών σας, αλλά και τη φήμη του brand σας.
Χτίστε οργανική και πληρωμένη απήχηση
Τόσο η οργανική δημοσίευση, όσο και οι πληρωμένες διαφημίσεις ενδείκνυνται ως σπουδαίοι τρόποι αύξησης της απήχησης μίας επιχείρησης εστίασης. Ο συνδυασμός των δύο, αν μη τι άλλο, είναι που θα φέρει τα καλύτερα αποτελέσματα. Εν ολίγοις, φροντίστε να εκπονήσετε ένα οργανωμένο πλάνο για μία συνεπή δημοσίευση περιεχομένου, που αποφεύγει, πάντως, την υπερβολική έκθεση του brand, που θα κουράσει το κοινό. Μην παραλείψετε την προώθηση των δημοσιεύσεών σας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης σε συγκεκριμένο κάθε φορά κοινό που, βάσει του προφίλ του, θα ενδιαφερθεί για τις υπηρεσίες σας και θα ενισχύσει το brand σας με περαιτέρω απήχηση. Ειδικότερα για τις επιχειρήσεις εστίασης όπως ξενοδοχειακά καταλύματα, μορφές πληρωμένης διαφήμισης όπως το remarketing σε μηχανές αναζήτησης θεωρούνται εξαιρετικές, καθώς, με μία έξυπνη προτροπή για δράση, μπορούν να πείσουν ένα διστακτικό πελάτη, που έχει ήδη έρθει σε επαφή με μία επιχείρηση εστίασης.
Συνεργαστείτε με influencers και έντυπα
Την σήμερον ημέρα, το marketing κάθε επιχείρησης εστίασης συνδέεται άρρηκτα με τη συνεργασία με influencers και online έντυπα. Τίποτα δε θα βοηθήσει περισσότερο τη φήμη μίας επιχείρησης εστίασης, από μία αναγνώριση ή ένα αφιέρωμα στις υπηρεσίες και τα προϊόντα σας, που να εξυμνεί την ποιότητά τους και να δίνει στο κοινό αρκετούς καλούς λόγους για να σας εμπιστευθεί έναντι του ανταγωνισμού. Αν και δεν πρόκειται για μία από τις πλέον οικονομικές μορφές διαφήμισης, η εύρεση του κατάλληλου για εσάς έντυπου ή influencer που να συνάδει με το κοινό που επιθυμείτε να προσελκύσετε, δύναται να σας αποφέρει μία τεράστια απόδοση της επένδυσης, που θα αντικατοπτρίζεται τόσο στους δείκτες απόδοσης της παρουσίας σας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, όσο και με πραγματικά έσοδα.