Σε έναν κόσμο που συνεχώς εξελίσσεται, η επιχείρησή σου δεν μπορεί να μένει στάσιμη. Είναι σημαντικό να εκσυγχρονίζεται και να ακολουθεί τις τάσεις του σήμερα. Μια τέτοια τάση είναι και οι Δυναμικές Διαφημίσεις ή αλλιώς Dynamic Search Ads (DSA).

Παρόλο που οι DSA αποτελούν σχετικά πρόσφατο εργαλείο στο πεδίο του Digital Marketing, η χρηση τους ήδη θεωρείται ιδιαίτερα εκτεταμένη, χάρη στα στοχευμένα αποτελέσματα που προσφέρουν. Πρόκειται για μια δυναμική καμπάνια που μπορεί να ακολουθήσει κάθε επιχείρηση και προτείνει έναν εκπληκτικό τρόπο για να διευρυνθεί το ποσοστό κάλυψης των χρηστών που δε γνωρίζουν ή δεν έχουν αλληλεπιδράσει ακόμα με αυτή. Όποιους διαφορετικούς στόχους κι αν θέσετε, ανάλογα, πάντοτε, με τις εκάστοτε ανάγκες της επιχείρησής σας, αυτό που εν τέλει θα τεθεί ως απώτερος σκοπός είναι η αύξηση της επισκεψιμότητας στο online store της εταιρείας σας, με την αύξηση των κερδών σας και, μετέπειτα, την εδραίωση ενός “πιστού” πελατολογίου να αποτελούν ιδανικό σενάριο.

Ένα από τα βασικά προβλήματα που ενδέχεται να αντιμετωπίσετε είναι το πώς θα δημιουργήσετε διαφημιστικά μηνύματα που θα είναι ελκυστικά σε ένα ευρύ κοινό, αποτελούμενο, ωστόσο, από ξεχωριστά άτομα/καταναλωτές με διαφορετικές ανάγκες, προτιμήσεις και διαδικτυακές συμπεριφορές. Εκεί ακριβώς είναι που έγκειται η δυσκολία της διατήρησης ενός σταθερού και ευρέως αποδεκτού μηνύματος από το κοινό-στόχο. Σε αυτό το σημείο είναι που έρχονται οι Δυναμικές Διαφημίσεις για να σας βοηθήσουν.

Τί είναι οι Δυναμικές Διαφημίσεις (Dynamic Search Ads);

Το να δημιουργεί κανείς στοχευμένες διαφημίσεις είναι αρκετά χρονοβόρο, ειδικά για εκείνες τις επιχειρήσεις που διαθέτουν διευρυμένο κατάλογο προσφερόμενων προϊόντων και υπηρεσιών. Ο διευρυμένος κατάλογος δε σημαίνει αυτομάτως πολύωρες εκστρατείες για τη δημιουργία στοχευμένων διαφημίσεων με λέξεις-κλειδιά για το καθένα από τα διαθέσιμα προϊόντα, ούτε όμως και εγκατάλειψη της δημιουργίας τους. Τη λύση σε αυτό το πρόβλημα έρχονται να δώσουν οι DSA (Dynamic Search Ads), ή απλώς Δυναμικές Διαφημίσεις. Οι Δυναμικές Διαφημίσεις είναι υπηρεσίες διαφήμισης που μπορούν να υπάρξουν τόσο στη μηχανή αναζήτησης της Google και του Bing, όσο και σε πλατφόρμες social media, με προεξέχουσα αυτή του Facebook. Οι εν λόγω υπηρεσίες διαφήμισης που εμφανίζονται στους χρήστες κατά την αναζήτηση, είναι αυτόματα δημιουργημένο υλικό, βασισμένο σε παλαιότερες αναζητήσεις του χρήστη για κάποιο προϊόν ή υπηρεσία, αλλά και στο ήδη υπάρχον περιεχόμενο της ιστοσελίδας σας.

increase-sales

Πώς ακριβώς λειτουργεί μια Δυναμική Διαφήμιση (DSA);

Όταν επιλέγετε να συμπεριλάβετε τις Δυναμικές Διαφημίσεις στην στρατηγική καμπάνια της επιχείρησής σας, τα Google bots “ξεψαχνίζουν” την ιστοσελίδα σας, καταγράφοντας όλα τα στοιχεία που υπάρχουν σε αυτή, έτσι ώστε να δημιουργήσουν λίστες ταξινόμησης στα μεταξύ τους σχετικά αντικείμενα και αντιστοιχίζοντας τους όρους αναζήτησης με το περιεχόμενο της ιστοσελίδας. Παράγεται, έτσι, εύκολα, έξυπνα και γρήγορα, μία Δυναμική Διαφήμιση. Για να εξασφαλιστεί η καλύτερη ποιότητα της Δυναμικής Διαφήμισης, θα πρέπει να εφαρμόζεται ιδανικά σε διαφημιζόμενους με πολύ καλά οργανωμένη ιστοσελίδα και σωστά ταξινομημένη γκάμα προϊόντων. Ακόμα, χρηστικό θεωρείται για κάποιο e-shop με μία χαοτικά μεγάλη ποικιλία προσφερόμενων αντικειμένων.

Όταν κάποιος ψάχνει στο Google για όρους που σχετίζονται με τους τίτλους ή το περιεχόμενο της σελίδας προορισμού (το λεγόμενο landing page) που εσείς έχετε χτίσει για την εκστρατεία σας, το εργαλείο των Δυναμικών Διαφημίσεων αναλύει τόσο αυτή, όσο και τρίτες σελίδες που έχετε ορίσει, αναγνωρίζει τι ακριβώς σχετίζεται με την αναζήτηση του χρήστη και αμέσως παράγει έναν τίτλο που σχετίζεται μερικώς ή εξ ολοκλήρου με την προαναφερθείσα αναζήτηση. Ένα παράδειγμα ίσως βοηθήσει να γίνει πιο κατανοητή η έννοια της Δυναμικής Διαφήμισης. Ας υποθέσουμε ότι ένας επιχειρηματίας πουλάει ρολόγια και επιθυμεί να αυξήσει την επισκεψιμότητα στην ιστοσελίδα του, αλλά και να αποκτήσει περισσότερους online πελάτες. Τι πρέπει να κάνει σε αυτή την περίπτωση; Ξεκινά μια εκστρατεία της Google, χρησιμοποιώντας τις Δυναμικές Διαφημίσεις. Επιλέγει ποιες υποκατηγορίες του ιστότοπού του επθυμεί να πρωθήσει, ορίζει το χρηματικό ποσό που απαιτείται για κάθε κλικ (το λεγόμενο Pay-Per-Click – PPC) και, τέλος, αναφέρει κάποιες γενικές περιγραφές που θα εμφανίζονται σε κάθε διαφήμιση, έτσι ώστε να συνοδεύουν τους τυχαία παραγόμενους τίτλους. Τη στιγμή που η καμπάνια αρχίζει να “τρέχει”, κάθε φορά που κάποιος αναζητά τον όρο “αντρικά ρολόγια τιμές”, δημιουργείται αυτόματα μια προτεινόμενη διαφήμιση, σχετική με τα αποτελέσματα της αναζήτησης του χρήστη, με τίτλο: “Αντρικά Ρολόγια – Χαμηλές Τιμές” και μαζί έρχεται το link για το αντίστοιχο landing page που περιέχει τα προαναφερθέντα αντρικά ρολόγια. Έτσι, έξυπνα και, κατά βάση, χωρίς ο επιχειρηματίας να έχει “κοπιάσει” για το παραγόμενο αποτέλεσμα, αποκτά ένα νέο επισκέοτη, ο οποίος ενδεχομένως να αγοράσει από την επιχείρησή του.

Πώς μπορούν να γίνουν πιο αποδοτικές οι Δυναμικές Διαφημίσεις μου;

Οι Δυναμικές Διαφημίσεις μπορούν να αποφέρουν πολλά οφέλη, εφόσον χρησιμοποιηθούν σωστά και παρουσιαστούν με τέτοιο τρόπο στον χρήστη, ώστε εκείνος να ξεχωρίσει την ιστοσελίδα σας και να επιλέξει τα δικά σας προϊόντα. Σε περίπτωση που επιλέξετε να ακολουθήσετε μια καμπάνια DSA, αλλά στην πορεία αντιληφθείτε ότι δεν επωφελείστε από αυτή σας την κίνηση, το αμέσως επόμενο βήμα είναι η βελτιστοποίηση (optimisation) των Dynamic Ads σας. Πώς μπορεί, όμως, να πραγματοποιηθεί κάτι τέτοιο;

  1. Καθώς αξιολογείτε τις τωρινές στρατηγικές καμπάνιες, αναρωτηθείτε ποιό είναι εκείνο το σημείο της σελίδας σας που δεν καλύπτεται ολοκληρωμένα, ή έστω επαρκώς. Σκεφτείτε σε ποια σημεία η εμπειρία του χρήστη επιδέχεται βελτίωσης, όταν εκείνος έρχεται σε επαφή με το online shop της επιχείρησής σας. Με λίγα λόγια, μπείτε στη θέση του χρήστη και δυνητικού αγοραστή και προσπαθήστε να σκεφτείτε όπως εκείνος. Εντοπίστε αδυναμίες και αστοχίες και βελτιώστε καθεμία από αυτές, προκειμένου να διευρύνετε το κοινό που “αγγίζουν” οι Δυναμικές Διαφημίσεις σας. Δείτε τις κατηγορίες των προϊόντων σας και πόσο περίπλοκες φαίνονται στους online αγοραστές και, με αυτόν τον τρόπο, θα διαπιστώσετε πώς τις “αντιλαμβάνονται” τα bots των DSA.
  2. Ομαδοποιήστε τα προϊόντα σας: Με την ομαδοποίηση νοείται η επιμέρους κατηγοριοποίηση εκείνων των προϊόντων που ανήκουν σε μια ευρύτερη κατηγορία. Για παράδειγμα, σε μια κατηγορία του site σας που ονομάζεται “Ελληνικά Κρασιά”, ενδείκνυται να δημιουργήσετε πολλές υποκατηγορίες που θα ομαδοποιούν τα προϊόντα σας. Έτσι, όταν οι DSA χρειαστεί να παρουσιάσουν σε έναν χρήστη μια Δυναμική Διαφήμιση για “κόκκινα ελληνικά κρασιά Merlot” θα “ξέρουν” αμέσως ποιά κατηγορία να αναδείξουν, παράγοντας αυτόματα τον αντίστοιχο τίτλο.
  3. Προσθέστε αρνητικές λέξεις-κλειδιά: είναι σημαντικό σε κάθε καμπάνια DSA που δημιουργείτε, να προσέχετε ποιές λέξεις-κλειδιά θα αποκλείονται από το να ταυτίζονται με τις αναζητήσεις των χρηστών, με σκοπό να περιορίσετε το κοινό εκείνο που δεν ενδιαφέρεται για το προσφερόμενο προϊόν ή υπηρεσία σας, αλλά και να διασφαλιστεί ότι οι DSA σας θα παρουσιάζουν πάντα το πιο σχετικό με τα προϊόντα σας περιεχόμενο.
  4. Μην ξεχάσετε να δημιουργήσετε DSA καμπάνιες για όλα εκείνα τα landing pages που δεν υπόκεινται σε καμία από τις μεγάλες υποκατηγορίες που έχετε ήδη οργανώσει. Συγκεκριμένα, φροντίστε να φτιάξετε μια καμπάνια που θα καλύπτει όλες τις υπόλοιπες κατηγορίες του site σας, διασφαλίζοντας με αυτόν τον τρόπο πως καμία κατηγορία της ιστοσελίδας σας δε θα μένει πίσω σε κλικς και επισκεψιμότητα.
  5. Αναδείξτε τα δυνατά σας σημεία: Έχετε κάτι που κάνει την εταιρεία σας να διαφοροποιείται από τις υπόλοιπες; Έχετε κάποιο προϊόν που θα έχει σημαντική έκπτωση για περιορισμένο χρονικό διάστημα; Αν ναι, τότε μη χάσετε την ευκαιρία να το αναδείξετε στις περιγραφές που θα δημιουργήσετε στην καμπάνια σας και θα βοηθήσουν τις μηχανές αναζήτησης να προωθούν καλύτερα τα προϊόντα και τις υπηρεσίες σας.
  6. Χρησιμοποιήστε υπέρ σας την καταναλωτική συμπεριφορά των χρηστών: Στις καμπάνιες Δυναμικών Διαφημίσεων, μπορείτε να θέσετε δυναμικούς στόχους. Για να έχετε πιο αποδοτικά αποτελέσματα, θεωρείται σπουδαίο το να γνωρίζετε τους πελάτες στους οποίους απευθύνεστε. Σημαντικός σύμμαχός σας σε αυτό είναι το Google Analytics, που θα σας βοηθήσει να στοχεύσετε το αγοραστικό κοινό-στόχος όχι μόνο με βάση τις αναζητήσεις του, αλλά και σύμφωνα με άλλα χαρακτηριστικά που εκ πρώτης όψεως δεν είναι εμφανή. Αυτά είναι χαρακτηριστικά όπως η χώρα προέλευσης του χρήστη (επομένως, αυτός θα κατευθύνεται σε σελίδα διαφορετικής γλώσσας από τους υπολοίπους), η ηλικία (π.χ. διαφορετική καμπάνια θα προωθηθεί σε εφήβους και διαφορετική σε ηλικίες 65+) και πολλά ακόμα, που θα έχετε τη δυνατότητα να μάθετε μέσω αυτού του εξαιρετικά ωφέλιμου εργαλείου.

Τι είναι τα Facebook Dynamic Ads;

Αναλύσαμε τί ακριβώς είναι τα Dynamic Search Ads της Google, πώς λειτουργούν και με ποιόν τρόπο μπορούν να ωφελήσουν την online επιχείρησή σας. Τι συμβαίνει, όμως, όταν αυτή η στρατηγική Digital Marketing εφαρμόζεται στα social media, και πιο συγκεκριμένα στο Facebook;

Σίγουρα σας έχει συμβεί να δείτε online κάποιο προϊόν που σας ενδιαφέρει, να μην το αγοράσετε και μετά να σας προτείνεται συχνά σε πλήθος διαφημίσεων στο Facebook. Αυτά είναι τα λεγόμενα Facebook Dynamic Ads, και αυτό είναι ένα είδος remarketing που δημιουργείται ειδικά για εσάς, καθώς σας προτείνονται προϊόντα που επιβεβαιωμένα σας ταιριάζουν ή με κάποιο τρόπο βρίσκονται κοντά στις ανάγκες σας.

Οι Δυναμικές Διαφημίσεις Facebook χρειάζονται μόνο τον κατάλογο προϊόντων σας, τον οποίο και πρέπει να ανεβάσετε, καθώς και τη δημιουργία μιας μοναδικής online καμπάνιας. Μόλις η εκστρατεία αυτή λανσαριστεί και καθ’ όλη τη διάρκειά της, τα Dynamic Ads του Facebook θα επαναστοχεύσουν πελάτες που μπήκαν στη σελίδα σας και έδειξαν ενδιαφέρον για ένα ή περισσότερα προϊόντα υπενθυμίζοντάς τους με φωτογραφίες και αναλυτικές περιγραφές για ποιο λόγο τους ενδιέφεραν και γιατί πρέπει να τα αγοράσουν. Στοχεύουν, τέλος, τους χρήστες με ειδικά προσαρμοσμένα στις ανάγκες τους προϊόντα, χωρίς να απαιτείται να έχει υπάρξει κάποια αλληλεπίδραση με αυτά στο παρελθόν.

Αν οι παραπάνω λύσεις πάλι δεν αποφέρουν τα επιθυμητά αποτελέσματα, μπορείτε πάντα να απευθυνθείτε στην έμπειρη ομάδα της PAVLA S.A. για τυχόν απορίες και προβληματισμούς.

Η επιτυχία είναι μερικά κλικ μακριά!