Στις μέρες μας, ένα ηλεκτρονικό κατάστημα προσφέρει την ευκαιρία να συνδεθείτε με περισσότερους πελάτες και να αυξήσετε σημαντικά τις πωλήσεις σας. Έχετε, όμως σχεδιάσει σωστά το eshop σας, έτσι ώστε να είναι ελκυστικό για τον μέσο χρήστη;
Φροντίστε έτσι ώστε το ηλεκτρονικό σας κατάστημα να φορτώνει γρήγορα
Είναι το eshop σας αρκετά ικανοποιητικό ως προς την ταχύτητα φόρτωσης; Υπολογίζεται πως μία σελίδα χρειάζεται μόλις 3 δευτερόλεπτα για να φορτώσει, αλλιώς, αν η διαδικασία διαρκέσει παραπάνω, το 65% των επισκεπτών δε θα αντέξει την αναμονή και θα αποχωρήσει. Αν αδυνατείτε να διαπιστώσετε τον ακριβή χρόνο φόρτωσης της σελίδας σας, ορισμένα δωρεάν διαδικτυακά εργαλεία μπορούν να σας φανούν χρήσιμα. Ενδεικτικά αναφέρουμε τα εξής:
- https://tools.pingdom.com/
- https://developers.google.com/speed/pagespeed/insights/
- https://gtmetrix.com/
- https://www.webpagetest.org/
Αυτά τα εργαλεία θα σας επιτρέψουν να ελέγξετε την ταχύτητα της σελίδας σας, σε μερικά μόλις δευτερόλεπτα. Μέσω αυτών, θα λάβετε λεπτομερείς αναφορές σχετικά με τον απαιτούμενο χρόνο φόρτωσης των διαφόρων στοιχείων και επιμέρους σελίδων του ιστότοπού σας. Ο έλεγχος αυτός δύναται να πραγματοποιηθεί τόσο από διαφορετικές τοποθεσίες, όσο και με τη χρήση διαφορετικών browsers. Με τα παραπάνω εργαλεία, θα καταφέρετε να συγκρίνετε τα -μέχρι πρότινος, άγνωστα- δεδομένα, με σκοπό να προβείτε σε στοχευμένες αλλαγές για τη βελτίωση του ιστότοπού σας. Για να καταλάβετε πόσο σημαντικό είναι ένα δευτερόλεπτο στον κόσμο του e-commerce, θα φέρουμε το παράδειγμα του κολοσσού των ηλεκτρονικών αγορών Amazon, εκπρόσωποι της οποίας έχουν δηλώσει ότι, σύμφωνα με έρευνες, για κάθε χιλιοστό του δευτερολέπτου καθυστέρησης της ιστοσελίδας, η ζημιά στις πωλήσεις ανέρχεται στο 1%. Με βάση αυτά τα δεδομένα, η Pavla S.A. δημιούργησε μια λίστα με τρόπους σύμφωνα με τους οποίους μπορείτε να βελτιώσετε την ταχύτητα της ιστοσελίδας σας, εφόσον αυτό καταστεί αναγκαίο.
- Μειώστε τα αιτήματα του HTTP
- Περιορίστε τον χρόνο απόκρισης του server
- Ενεργοποιήστε τη συμπίεση (compression)
- Ενεργοποιήστε την κρυφή μνήμη (cache) του browser
- Αφαιρέστε αχρείαστα δεδομένα (minify resources)
- Βελτιστοποιήστε τις εικόνες
- Δώστε προσοχή στο πάνω μισό της κεντρικής σας σελίδας ή το λεγόμενο above-the-fold περιεχόμενο
- Μειώστε τον αριθμό plugins που χρησιμοποιείτε στο site σας
- Περιορίστε τις ανακατευθύνσεις (redirects)
Σημαντική θεωρείται η αύξηση της ταχύτητας της ιστοσελίδας σας τόσο σε desktop, όσο και σε κινητά τηλέφωνα. Έρευνες δείχνουν ότι το συντριπτικό ποσοστό του 73% των χρηστών που επισκέπτονται μια ιστοσελίδα μέσω κινητού τηλεφώνου, έχουν συναντήσει έστω ένα site που αργούσε πάρα πολύ να φορτώσει. Σε μια τέτοια περίπτωση, οι χρήστες κινητών τείνουν να μην παραμένουν στην ιστοσελίδα, με αποτέλεσμα την απώλεια μίας σπουδαίας ευκαιρίας για πώληση. Για καλή μας τύχη, το Pagespeed Insights της Google προσφέρει μία λεπτομερή και ακριβή ανάλυση για την ταχύτητα εμφάνισης της ιστοσελίδας μας από περιβάλλον desktop, αλλά και κινητού τηλεφώνου.
Βεβαιωθείτε ότι η ιστοσελίδα σας είναι mobile-friendly
Για ακόμα μία φορά, θα υπογραμμίσουμε τη σημασία του να είναι mobile-friendly η ιστοσελίδα του e-shop σας, εν έτει 2021. Το 75% των χρηστών smartphones, μάλιστα, φαίνεται πως εγκαταλείπει ιστοσελίδες που δεν είναι βελτιωμένες έτσι ώστε να ανταποκρίνονται σε κινητά τηλέφωνα. Eιδικά σε συνθήκες e-commerce, το 40% των καταναλωτών ανά τον κόσμο πραγματοποιοεί τουλάχιστον το 25% των συνολικών αγορών τους μέσω κινητού τηλεφώνου. Κάτι τέτοιο συνεπάγεται τεράστια απώλεια εσόδων από πωλήσεις, αν το e-shop σας δεν υποστηρίζει την εμφάνιση σε κινητές συσκευές.
Πώς, λοιπόν, μπορεί να διασφαλιστεί η σωστή λειτουργία του e-shop σας σε κινητά τηλέφωνα;
- Για αρχή, χρησιμοποιήστε έναν γρήγορα ανταποκρίσιμο (responsive) σχεδιασμό, ούτως ώστε το e-shop σας να δύναται να προσαρμοστεί κατάλληλα σε οποιαδήποτε συσκευή χρησιμοποιεί ο χρήστης. Απώτερος σκοπός είναι να προσφέρετε μία όσο το δυνατόν πιο user-friendly εμπειρία.
- Βεβαιωθείτε ότι όλα τα κουμπιά, τα links και οι τηλεφωνικοί αριθμοί σε μία σελίδα μπορούν να “πατηθούν” και καταλαμβάνουν τον κατάλληλο χώρο στη σελίδα. Μια γρήγορη προεπισκόπηση στον σχεδιασμό ενδεχομένως να σας βοηθήσει να διαπιστώσετε σημαντικά λάθη.
- Φροντίστε έτσι ώστε οι σελίδες να μην είναι υπερφορτωμένες, όσον αφορά στο κείμενο. Αναφορικά με τα προϊόντα, προτείνουμε να δοθεί έμφαση στις εικόνες και να αποφευχθούν οι εκτενείς περιγραφές.
- Σιγουρευτείτε πως τα αντικείμενα στο header και στις αναπτυσσόμενες λίστες σας, καθώς και σε κάθε άλλο σημείο της ιστοσελίδας, είναι αρκετά μεγάλα, με αποτέλεσμα οι χρήστες να μπορούν κλικάρουν πάνω τους χωρίς να κάνουν zoom.
Αν η εμπειρία είναι εύκολη και εύληπτη, οι χρήστες θα φέρνουν εις πέρας τη διαδικασία της αγοράς και θα αποκομίσουν μία θετική εικόνα. Σε κάθε περίπτωση, ωστόσο, ακόμα και η παραμικρή δυσλειτουργία ή ασάφεια, ενδέχεται να σταθεί εμπόδιο σε μια πιθανή αγορά.
Μην εξαναγκάσετε τους χρήστες να κάνουν εγγραφή
Σαφώς και είναι πολύ δελεαστικό να κάνετε τους χρήστες να εγγραφούν στο e-shop σας, προτού προχωρήσουν σε μία αγορά, έτσι ώστε να τους διατηρήσετε μελλοντικά, ως πιθανούς πελάτες. Η αλήθεια, όμως, είναι ότι μία τέτοια κίνηση θα κατέληγε στο ακριβώς αντίθετο αποτέλεσμα.
Σύμφωνα με μία έρευνα, 45% περισσότεροι πελάτες πραγματοποίησαν μία αγορά, όταν δεν ήταν αναγκασμένοι να εγγραφούν. Η πασίγνωστη αλυσίδα λιανικής πώλησης ενδυμάτων ASOS, κατάφερε να πείσει το 50% των νέων πελατών να πραγματοποιήσει μία αγορά, αφαιρώντας, απλώς, από το e-shop τους οποιαδήποτε αναφορά σε εγγραφή μελών. Προηγουμένως, οι νέοι πελάτες θα έπρεπε να δημιουργήσουν έναν λογαριασμό, για να φτάσουν στο σημείο της πληρωμής. Αντ’ αυτού, ο νέος σχεδιασμός τους ζητά απλώς να πατήσουν το κουμπί που λέει “ταμείο”, χωρίς καμία επιπλέον διαδικασία. Τέτοιες αλλαγές που διευκολύνουν σε μεγάλο βαθμό τη χρήση, πράγμα που, αποδεδειγμένα, επιζητά τουλάχιστον το 76% των επισκεπτών. Οι καταναλωτές επιδιώκουν να βρουν αυτό που ζητούν γρήγορα και δεν επιθυμούν να παρεμποδίζονται με ανούσιες -για εκείνους- διαδικασίες, όπως είναι η εγγραφή νέου πελάτη.
Μειώστε το χρόνο του checkout
Υπολογίζεται ότι είδη συνολικής αξίας περίπου 4 τρισεκατομμυρίων “εγκαταλείφθηκαν” από τους χρήστες σε ανολοκλήρωτα καλάθια αγορών μόνο τον προηγούμενο χρόνο, γεγονός που αποδεικνύει τη σημασία της σωστής διαχείρισης και παρουσίασης της τελικής σελίδας του checkout.
Αντίστοιχης σημασίας με την προηγούμενη εμπειρία χρήστη είναι και η απαιτούμενη μείωση της τριβής (friction) κατά τη διαδικασία πληρωμής, κομμάτι το οποίο μπορεί να φέρει σημαντικά αποτελέσματα στο ποσοστό μετατροπών (conversion rate) σας. Όσο εύκολη θα πρέπει να γίνει για τους χρήστες η διαδικασία περιήγησης στην ιστοσελίδα σας, τόσο ευκολότερη θα πρέπει να είναι η διαδικασία αγοράς ενός προϊόντος. Κατά τη διαδικασία πληρωμής, εξαλείψτε οποιοδήποτε αχρείαστο βήμα που θα μπορούσε να αλλάξει τη γνώμη ενός πιθανού αγοραστή και άλλα αχρείαστα πεδία στις φόρμες προς συμπλήρωση.
Επενδύστε σε υψηλής ποιότητας εικόνες προϊόντων
Υπάρχουν αδιάσειστα στοιχεία ότι ένα ελκυστικά παρουσιασμένο πιάτο έχει καλύτερη γεύση από εκείνο που είναι τοποθετημένο χωρίς να έχει προηγηθεί κάποια προσπάθεια. Δεδομένης της σημασίας της εμφάνισης, σε σχέση με το πώς αντιλαμβανόμαστε τα πράγματα γύρω μας, είναι απολύτως λογικό να χρειαστεί να επενδύσετε σε φωτογραφίες υψηλής ποιότητας για τα προϊόντα της ιστοσελίδας σας. Ασχέτως με το τι προσφέρετε, το να συμπεριλάβετε εικόνες υψηλής ποιότητας -και όχι μικρά σκαριφήματα ή κακά φωτογραφημένα προϊόντα με φτωχό φωτισμό, τραβηγμένα σε μη επαγγελματικό χώρο- είναι καίριο για την παρουσίαση των προϊόντων σας . Μπορεί η προσθήκη λήψεων προϊόντων από κάθε πιθανή γωνία να φαντάζει υπερβολική, αλλά προτείνουμε να τη δοκιμάσετε. Οι άνθρωποι θεωρούν πολύ σημαντικό το να έχουν εξετάσει ένα προϊόν από κάθε πλευρά του, προτού το αγοράσουν.
Στήστε ένα live chat για να αποκτήσετε πελάτες που θα επιστρέψουν
Εάν οι πελάτες επιθυμούν άμεση ανταπόκριση στα ερωτήματά τους, πράγμα που είναι πολύ πιθανό να συμβεί, δεδομένου ότι ο χρόνος τους είναι πολύτιμος, τότε διάφορα κανάλια εξυπηρέτησης πελατών όπως το live chat ενδεχομένως να φανούν ενδιαφέροντα στους επισκέπτες της σελίδας σας. Ακόμα κι αν ένας χρήστης δεν ξεκινήσει ο ίδιος τη συζήτηση ή δεν απευθύνει μία ερώτηση, η ύπαρξη του live chat πάντα προκαλεί μία θετική εντύπωση. Σύμφωνα με στοιχεία, το 63% επιλέγουν ιστοσελίδες που παρέχουν αυτή την επιλογή, καθώς γνωρίζουν ότι η βοήθεια είναι δίπλα τους ανά πάσα στιγμή. Ένα αναπάντεχο 44% των online αγοραστών δηλώνει πως, το να έχετε απαντημένες τις πιο συχνές ερωτήσεις κατά τη διάρκεια μιας online αγοράς, αποτελεί ένα από τα πιο σημαντικά χαρακτηριστικά που μπορεί να προσφέρει μια σελίδα. Σε αυτό το σημείο, ας επαναλάβουμε το εξής: Το live chat είναι ένα από τα πιο σημαντικά χαρακτηριστικά για τη σελίδα σας!
Χρησιμοποιήστε το remarketing
Ανεξάρτητα από το αν “τρέχετε” μία καμπάνια PPC ή μία διαφημιστική καμπάνια στο Facebook, κάθε πρωτοβουλία Digital Marketing απαιτεί χρόνο, χρήμα και προσπάθεια για να πετύχει. Αν δεν χρησιμοποιείτε το remarketing, ουσιαστικά ποντάρετε στους πιθανούς πελάτες να έρθουν μόνοι τους σε αλληλεπίδραση και να αγοράσουν τα προϊόντα σας, γεγονός που, ρεαλιστικά, δε συμβαίνει σχεδόν ποτέ. Είτε χρησιμοποιείτε remarketing στο περιεχόμενο του site σας, είτε σε μια προσφορά περιορισμένου χρόνου, το remarketing είναι αδιαφιλονίκητα ο πιο αποτελεσματικός τρόπος για να αυξήσετε τις πωλήσεις σας online. Το remarketing όχι μόνο κρατά το brand σας στο προσκήνιο της συνείδησης των πελατών, αλλά παρέχει στους δυνητικούς νέους πελάτες αμέτρητες επιπλέον ευκαιρίες να επιστρέψουν στο e-shop σας και να προχωρήσουν σε μια αγορά. Λαμβάνοντας υπόψη το “ταξίδι” των καταναλωτών, έως ότου μετατραπούν σε πελάτες που θα αγοράσουν ένα προϊόν, ταξίδι που πραγματοποιείται τουλάχιστον μέσα σε μία ή δύο ημέρες και σε παραπάνω από μία συσκευές, το remarketing ευθυγραμμίζεται επίσης στενά με τον τρόπο με τον οποίο οι σημερινοί καταναλωτές προτιμούν να πραγματοποιούν τις αγορές τους, κάτι που συμβαίνει οπουδήποτε και όποτε αυτοί το επιλέξουν.