Η δημιουργία μιας ωραίας ιστοσελίδας είναι μια αρκετά απλή διαδικασία. Χρειάζεται ωστόσο να έχει ξεκάθαρο σχεδιασμό, ευανάγνωστη γραμματοσειρά και μερικές όμορφες εικόνες. Αλλά για να δημιουργήσετε μια πραγματικά εντυπωσιακή ιστοσελίδα που να  δημιουργεί εμπιστοσύνη και να προτρέπει το χρήστη να περιηγηθεί, πρέπει να προχωρήσετε ένα βήμα παραπέρα και να ακολουθήσετε μερικές από τις αρχές της ψυχολογίας του Web Design.

Η ψυχολογία του Web Design είναι το να κατανοήσει κανείς το πως οι διαφορετικές τεχνικές μπορούν να επηρεάσουν το συναίσθημα, την αντίληψη, τη γνώση, την προσοχή, τα κίνητρα και την συμπεριφορά του επισκέπτη. Έτσι βοηθά τους σχεδιαστές να δημιουργούν ιδιαίτερες ιστοσελίδες που έχουν απήχηση στο επιθυμητό κοινό.

Λαμβάνοντας υπόψη τις αρχές της ψυχολογίας σχεδιασμού ιστοσελίδων όταν δημιουργούμε μια ιστοσελίδα, σας βοηθά να κρατήσετε τους επισκέπτες σας ευχαριστημένους. Επίσης, είναι περισσότερο πιθανό οι χρήστες να εκτελέσουν επιθυμητές ενέργειες, είτε πρόκειται για αγορά, για εγγραφή σε newsletter (ενημερωτικό δελτίο) ή για να ενημερώσουν το φιλικό τους περιβάλλον για το προϊόν σας.

Παρόλο που το θέμα μπορεί να ακούγεται περίπλοκο, υπάρχουν αρκετές απλές τεχνικές, τις οποίες μπορεί να εφαρμόσει ένας σχεδιαστής ιστοσελίδων ή ιδιοκτήτης επιχείρησης. Στη συνέχεια, θα σας παρουσιάσουμε μερικές από τις καλύτερες τεχνικές και θα σας εξηγήσουμε το πώς μπορούν να χρησιμοποιηθούν, ώστε η ιστοσελίδα σας να γίνει πιο αποτελεσματική.

Οι Αρχές της Ψυχολογίας του Web Design

Ψυχολογία χρώματος

Το χρώμα μπορεί να επηρεάσει συναισθηματικά τους χρήστες και τις ενέργειές τους. Οι τύποι χρωμάτων, που προκαλούν συγκεκριμένες αντιδράσεις, ποικίλλουν ανάλογα με το ψυχολογικό υπόβαθρο ενός ατόμου, το περιβάλλον και την πολιτιστική του κληρονομιά. Ωστόσο, τα πιο συνιθισμένα συναισθήματα είναι:

Κόκκινο
Ρομαντισμός, ζεστασιά, ενθουσιασμός, ένταση, ενέργεια, αγάπη

• Πορτοκαλί
Ενέργεια, πλούτος, ευτυχία, ενθουσιασμός, ζεστασιά
• Κίτρινο

Ευτυχία, αισιοδοξία, ενέργεια, ένταση, προσοχή
• Πράσινο

Φύση, υγεία, χρήματα, ηρεμία, δροσιά
• Μπλε

Ηρεμία, αφοσίωση, εμπιστοσύνη, αλήθεια, δροσιά
• Μωβ

Πλούτος, δικαιώματα, σοφία, σεβασμός, παράδοση
• Καφέ

Σταθερότητα, αξιοπιστία, ασφάλεια, άνεση, φύση
• Ροζ

Αγάπη, ρομαντισμός, διασκέδαση
• Λευκό

Αθωότητα, αγνότητα, ηρεμία, χαλάρωση, καθαρότητα
• Μαύρο

Ισχύς, νοημοσύνη, θάνατος, δύναμη, εξουσία

Θα πρέπει να επιλέξετε τα χρώματα που ταιριάζουν με το brand της εταιρίας σας και προκαλούν τα επιθυμητά συναισθήματα στους επισκέπτες.

Εμπιστοσύνη και Αυτοπεποίθηση

Είναι σημαντικό να δημιουργήσετε εμπιστοσύνη στους πελάτες σας. Για να το επιτύχετε αυτό, πρέπει να χρησιμοποιήσετε ένα συνδυασμό συμβόλων, χρωμάτων, εικόνων και κειμένων που δημιουργούν μια εντύπωση αξιοπιστίας και ειλικρίνειας. Μερικά από τα στοιχεία μιας ιστοσελίδας που δημιουργούν εμπιστοσύνη είναι:


• Πιστοποιητικά (εγγύηση επιστροφής χρημάτων, διαπιστεύσεις, SSL πιστοποιητικά)
• Λογότυπα πελατών (εμφανή εμπορικά σήματα που συνεργάζονται με την επιχείρησή σας)
• Μέθοδοι πληρωμής
• Εικόνες των βασικών υπαλλήλων
• Κείμενο που περιγράφει εσάς ή την επιχείρησή σας λεπτομερώς
• «Likes» και κοινοποιήσεις στα social media
• Μαρτυρίες
• Στοιχεία επικοινωνίας

Σημειωτική

Η αναγνώριση σημείων είναι ένα από τα σημαντικότερα ένστικτα επιβίωσης. Είναι χρήσιμο επειδή βοηθά τον άνθρωπο να εντοπίσει την πηγή τροφής και να επιβιώσει από τους θηρευτές. Αυτό το ισχυρό ένστικτο εξακολουθεί να χρησιμοποιείται ως και σήμερα.

Όταν βλέπουμε ιστοσελίδες, ο εγκέφαλός μας αναλύει αυτόματα το σχεδιασμό, τα χρώματα και το λευκό χώρο για να αναζητήσει σημεία/μοτίβα. Για τους σχεδιαστές, αυτό σημαίνει ότι η συμμετρία και η επανάληψη είναι αποτελεσματικές. Οι επικεφαλίδες της ίδιας αξίας πρέπει να έχουν το ίδιο μέγεθος, τα κουτιά των προϊόντων θα πρέπει να έχουν το ίδιο μέγεθος και ούτω καθεξής. Σημαίνει επίσης ότι σημαντικά στοιχεία μιας ιστοσελίδας, όπως το πεδίο αναζήτησης και το κουμπί αφετηρίας θα πρέπει να τοποθετούνται στην ίδια θέση σε ολόκληρη την ιστοσελίδα για λόγους συνέπειας.

Σταθερότητα του Brand

Είναι κρίσιμο να είστε προσεκτικοί σχετικά με το πώς παρουσιάζετε την επωνυμία σας στους καταναλωτές. Θα πρέπει να έχει την ίδια (ή πολύ παρόμοια) εμφάνιση σε όλες τις πλατφόρμες και την ιστοσελίδα σας. Ο καταναλωτής καθώς παρατηρεί μια έντονη συνοχή, αυξάνει το αίσθημα της αξιοπιστίας και της αξίας απέναντι στην επιχείρησή σας.

Εικόνες που ενισχύουν τις σημαντικές έννοιες

Οι εικόνες βοηθούν το χρήστη να κατανοήσει το περιεχόμενο μιας ιστοσελίδας. Είναι σημαντικό να διασφαλίσετε ότι οι εικόνες που χρησιμοποιείτε στην ιστοσελίδα σας έχουν σαφές νόημα και συμβαδίζουν με το brand της εταιρίας σας.

Εάν έχετε επιχείρηση υγείας, εστιάστε σε εικόνες που ενισχύουν την καλή υγεία. Αυτό μπορεί να περιλαμβάνει εικόνες από υγιείς ανθρώπους, τρόφιμα και δραστηριότητες. Αποφύγετε αφηρημένες ή συνταρακτικές εικόνες, οι οποίες μπερδεύουν τους επισκέπτες.

Ψυχολογικοί Παράγοντες

Υπάρχουν αρκετοί ψυχολογικοί παράγοντες που μπορούν να ωθήσουν ένα άτομο να ενεργήσει με κάποιο τρόπο. Όσον αφορά το διαδικτυακό μάρκετινγκ, οι πιο συχνά χρησιμοποιούμενοι ψυχολογικοί παράγοντες περιλαμβάνουν:

  • Έλλεψη

Λέγοντας ότι υπάρχουν διαθέσιμα μόνο 10 τεμάχια από μια περιορισμένη έκδοση. Ο πελάτης αντιμετωπίζει το φόβο της απώλειας, γεγονός που τον αναγκάζει να κάνει μια αγορά.

  • Αποκλειστικότητα

Κάνοντας τον πελάτη να αισθάνεται οτι είναι μέλος ενός συλλόγου ή έχει πρόσβαση σε μια αποκλειστική συμφωνία.

  • Αμοιβαιότητα

Η αρχή της αμοιβαιότητας είναι ένας νόμος της κοινωνικής ψυχολογίας, κατά την οποία τα άτομα αισθάνονται υποχρεωμένα να επιστρέφουν ένα δώρο. Έτσι, εάν δώσετε στον πελάτη ένα δώρο κάποιας μορφής, εκείνος θα αισθανθεί υποχρεωμένος να το ανταποδώσει, κάνοντας μια αγορά ή πραγματοποιώντας κάποια άλλη ενέργεια.

  • Κοινωνική απόδειξη

Η κοινωνική απόδειξη δίνει στους επισκέπτες περισσότερη εμπιστοσύνη ότι η επιχείρησή σας είναι αξιόπιστη.

  • Φόβος

Ο φόβος είναι ένα από τα μεγαλύτερα κίνητρα της ανθρώπινης συμπεριφοράς. Όσον αφορά τις πωλήσεις μέσω διαδικτύου, είναι πολύ χρήσιμο να παροτρύνετε ένα άτομο να λάβει άμεση δράση.

  • Περιέργεια

Είμαστε περίεργα πλάσματα από τη φύση μας. Ενσωματώνοντας μια ίντριγκα σε μια ιστοσελίδα, μπορεί να ακολουθήσει αύξηση συγκεκριμένων τύπων χρηστών.

Ανάγνωση μοτίβων

Οι άνθρωποι τείνουν να ανιχνεύουν τις εικόνες με τον ίδιο τρόπο, όπως ένα μοτίβο Ζ. Συνήθως αρχίσουν από το πάνω μέρος διαβάζοντας οριζόντια, συνεχίζουν ρίχνοντας μια ματιά διαγώνια, και καταλήγουν διαβάζοντας οριζόντια κατά μήκος του κάτω μέρους. Αυτό το ψυχολογικό χαρακτηριστικό εξηγεί γιατί πολλές ιστοσελίδες έχουν το λογότυπο στο πάνω αριστερό μέρος της οθόνης, όπου είναι το σημείο που θα δει κάποιος αρχικά. Αυτό πρέπει να λαμβάνεται υπόψη κατά την τοποθέτηση των πιο σημαντικών στοιχείων στο σχεδιασμό μιας ιστοσελίδας.

Παροχή άφθονου κενού

Οι ιστοσελίδες που είναι γεμάτες με πληροφορίες είναι δύσκολο να τις σκανάρει κανείς. Μπορούν επίσης να προκαλέσουν μια αίσθηση κλειστοφοβίας στους επισκέπτες. Ο απλούστερος τρόπος για να το αποφύγετε είναι η έξυπνη χρήση του λευκού κενού. Το λευκό κενό μπορεί επίσης να χρησιμοποιηθεί για να εστιάσει την προσοχή του χρήστη σε στοιχεία που έχουν μεγαλύτερη σημασία.

Τελικές Σκέψεις

Όπως μπορείτε να δείτε, υπάρχουν πολλοί απλοί τρόποι για να ενσωματώσετε τις αρχές της ψυχολογίας web design στην ιστοσελίδα σας. Απλά θυμηθείτε σχεδιάζοντας  μια ιστοσελίδα, να ταιριάζει με την ψυχολογία του κοινού που επιθυμείτε να προσεγγίσετε. Αυτό σας εγγυάται ότι ο σχεδιασμός της ιστοσελίδας σας θα είναι επιτυχής.

Πάρτε μια Προσφορά