Ο μέσος χρήστης smartphone αναλώνει πάνω από δυο ώρες την ημέρα πάνω από την συσκευή του. Αποθηκεύει δε μεταξύ 60 ως 90 apps στο τηλέφωνο του και χρησιμοποιεί τουλάχιστον 6 apps την ημέρα.

Ο όγκος του χρόνου που αναλώνεται στις τηλεφωνικές συσκευές  δίνει μια απίστευτη ευκαιρία σε oργανώσεις, εταιρείες και επιχειρηματίες. Δημιουργώντας ένα χρήσιμο ή διασκεδαστικό app μπορείς να τραβήξεις την προσοχή του γενικού κοινού, επιτυγχάνοντας ταυτόχρονα κέρδη, μοιραζόμενος με άλλους χρήσιμες υπηρεσίες ή προωθώντας την επιχείρηση σου.

Αλλά πόσο στοιχίζει η δημιουργία ενός app για smartphones? Το κόστος μπορεί να ποικίλει σημαντικά ανάλογα με την πλατφόρμα για την οποία προορίζεται η εφαρμογή αλλά και ανάλογα με τις λειτουργίες που το application θα περιλαμβάνει. Στο άρθρο αυτό θα εξηγήσουμε τους παράγοντες που επηρεάζουν το κόστος μιας εφαρμογής iOS ή Android και θα σας δώσουμε μια εκτίμηση του συνολικού κόστους.

Πλεονεκτήματα από την κατασκευή mobile app

Πριν συζητήσουμε για το κόστος κατασκευής μιας εφαρμογής σε iOS ή Android, ας ρίξουμε μια γρήγορη ματιά στα πλεονεκτήματα του να κατασκευάσει κανείς μια mobile εφαρμογή.

Οι mobile εφαρμογές δημιουργούν νέες πηγές εσόδων

Οι mobile εφαρμογές μπορούν να διατεθούν στους καταναλωτές επι πληρωμή, δημιουργώντας μια καινούργια πηγή εσόδων για τη εταιρεία σας. Εναλλακτικά μπορείτε να προσφέρετε μια εφαρμογή δωρεάν, επιτυγχάνοντας όμως κέρδη από τις έμεσες πωλήσεις που αυτή δημιουργεί. Μια εφαρμογή μπορεί επίσης να προωθήσει τις πωλήσεις σας ή ακόμη και να χρησιμοποιηθεί ως ηλεκτρονικό κατάστημα για την πώληση προϊόντων και υπηρεσιών στην αγορά.

Οι εφαρμογές αυξάνουν δραματικά τη σχέση εταιρίας – τελικού χρήστη.

Οι mobile εφαρμογές μπορούν να χρησιμοποιηθούν αποτελεσματικά για την δημιουργία σχέσης μεταξύ της εταιρίας και του τελικού χρήστη. Μπορείς κανείς μέσω τον εφαρμογών να λάβει κρατήσεις, να  στείλει ειδοποιήσεις, να δημιουργήσει προγραμματα ανταμοιβών αγορών και πολλά ακόμη. Το να έχεις μια εφαρμογή συνδεδεμένη με το brand σου μπορεί να αλλάξει τον τρόπο που λειτουργείς και επικοινωνείς με τους πελάτες σου.

Προσφορά μεγαλύτερης αξίας στους πελάτες σας

Η εταιρεία σας ή ο οργανισμός σας μπορεί να δημιουργήσει μια εφαρμογή που κατά κάποιο τρόπο θα προσφέρει επιπλέον αξία ή επιπλέον λειτουργίες στους χρήστες smartphone. Αυτό μπορεί να ενεργοποιήσει ένα κοινωνικό-ψυχολογικό φαινόμενο που ονομάζεται «ανταποδοτικότητα». Ο πελάτης αντιλαμβάνεται ότι του δώσατε κάτι χρήσιμο χωρίς χρέωση και νοιώθει την ανάγκη να ανταποδώσει την χάρη, αγοράζοντας κάποιο προϊόν ή δείχνοντας αφοσίωση στο brand σας.

Χτίσιμο ισχυρότερης μάρκας (brand name)

Οι εφαρμογές iOS ή Android βοηθάνε το brand σας να γίνει ευρύτερα γνωστό και βελτιώνει συνολικά την φήμη της επιχείρησης σας.

Πόσο στοιχίζει μια εφαρμογή iOS ή Android;

Το κόστος κατασκευής μιας εφαρμογής διαφέρει ανάλογα με τις απαιτήσεις της. Όσο περισσότερες λειτουργίες περιλαμβάνει η εφαρμογή, τόσο αυξάνεται το κόστος της.

Ο αριθμός των λειτουργικών συστημάτων που θα υποστηρίζει η εφαρμογή σας είναι επίσης παράγοντας κόστους. Αν θέλετε μια εφαρμογή για iOS και Android, αναλώνεται μεγαλύτερος χρόνος στην κατασκευή της και συνεπώς αυξάνεται το κόστος υλοποίησής της.

Το κόστος κατασκευής μιας βασικής εφαρμογής είναι μεταξύ €2.500 ως €10.000. Το ποσό αυτό περιλαμβάνει τα κόστη:

  • Συνάντησης με τους σχεδιαστές έργου, προγραμματιστές, ux/ui designers
  • Δημιουργίας πρωτοτύπου και προδιαγραφών
  • Σχεδιασμού του interface
  • Προγραμματισμού
  • Σχεδιασμού γραφικών
  • Ελέγχου και διόρθωσης τυχόν σφαλμάτων
  • Διαδικασίας έγκρισης εφαρμογής από την ζητούμενη πλατφόρμα

Το κόστος μιας εφαρμογής μεταβάλεται βάσει ορισμένων παραγόντων, όπως:

Πρέπει οι χρήστες να δημιουργήσουν λογαριασμό?

Αν η εφαρμογή σας απαιτεί οι χρήστες να εγγράφονται ή να εισέρχονται  στην εφαρμογή με τον λογαριασμό τους, τότε ο χρόνος ανάπτυξης και ελέγχου αυξάνεται. Θα έχετε την επιλογή ενός συστήματος καταχώρησης χρηστών όπου οι χρήστες δημιουργούν ενα λογαριασμό με την χρήση της ηλεκτρονικής τους διευθυνσης (email) ή κάποιο σύστημα εισόδου (login) μέσω κοινωνικού μέσου δικτύωσης όπως το Facebook ή άλλες συναφείς πλατφόρμες. Η δημιουργία συστήματος login μπορεί να προσθέσει περίπου €1.000 στο κόστος της εφαρμογής.

Θα μπορούν οι χρήστες να δημιουργήσουν προσωπικά προφίλ?

Αν θέλετε οι χρήστες να έχουν την δυνατότητα να δημιουργούν σύνθετα προσωπικά προφίλ, το κόστος αυξάνεται επίσης. Αυτό γιατί πρέπει να δημιουργηθεί ξεχωριστή οθόνη – interface για τις φόρμες συμπλήρωσης στοιχείων και να ενημερωθεί η βάση δεδομένων ανάλογα για τη συλλογή και αποθήκευση των σχετικών πληροφοριών. Χρειάζεται επίσης πρόσθετη εργασία για να εξασφαλισθεί ότι η εφαρμογή θα είναι ασφαλής κατά την συλλογή και αποθήκευση προσωπικών δεδομένων του χρήστη. Εφαρμογές όπου απαιτείται κλείσιμο ραντεβού ή άλλες όπου υποστηρίζουν διαδικτυακές κοινότητες (internet communities), συχνά απαιτούν την δημιουργία προσωπικών προφίλ.  Αυτή η λειτουργία μπορεί να προσθέσει κόστος περίπου € 1.000 στην εφαρμογή σας.

Πως θα επιφέρει χρήματα η εφαρμογή σας?

Υπάρχουν πολλοί τρόποι για να αποδώσει χρηματικά μια εφαρμογή. Οι βασικές δυνατότητες επιλογής είναι να διατίθεται επι πληρωμή μέσω του App Store – Google play. Εναλλακτικά μπορείς να έχει αγορές μέσω της εφαρμογής (in app purchases) ή να υπάρχουν ορισμένα στοιχεία μέσα στην εφαρμογή που για την εμφάνισή τους ή τη χρήση τους να απαιτείται πληρωμή. Η δημιουργία τέτοιων συστημάτων αποδοχής πληρωμών στην εφαρμογή  επιμηκύνει τον χρόνο ανάπτυξης και αυξάνει το κόστος εφαρμογής από €1.000 ως €2.000. Η πρόσθετη δημιουργία στην εφαρμογή  e-commerce περιεχομένου με καλάθι αγορών (shopping cart), θα ανεβάσει περαιτέρω το κόστος της.

Η εφαρμογή περιέχει σύστημα βαθμολόγησης?

Τα συστήματα αξιολόγησης είναι χρήσιμα σε πολλά είδη εφαρμογών. Ίσως θέλετε να επιτρέψετε στους χρήστες να βαθμολογήσουν προϊόντα ή να δώσουν την γνώμη τους για ένα άρθρο. Η προσθήκη αυτού του είδους λειτουργίας αυξάνει το κόστος της εφαρμογής κατά περίπου €1.000

Αλληλεπίδραση με άλλους δικτυακούς τόπους η APIs?

Αν η εφαρμογή  σας χρησιμοποιεί στοιχεία (data), από άλλες πηγές, όπως εξωτερικούς διαδικτυακούς τόπους (websites), διεπαφές (interfaces) εφαρμογής προγραμματισμού (APIs) ή εξωτερικές βάσεις δεδομένων, θα υπάρξει πάλι αύξηση του κόστους. Η συνεργασία με εξωτερική πληροφόρηση απαιτεί επιπρόσθετο προγραμματισμό και ελέγχους ασφαλείας. Αυτή η λειτουργία ανεβάζει αρκετά το κόστος μιας εφαρμογής.

Πόσο είναι εξελιγμένη όσον αφορά το design είναι η εφαρμογή?

Οι εφαρμογές για smartphones μπορεί να έχουν σχέδια από απόλυτα βασικά ως άκρως εντυπωσιακά με γνώμονα πάντα την ευχρηστία. Μια βασική απλή εφαρμογή επικεντρώνεται στην λειτουργικότητά της και διαθέτει ένα απλό σύστημα διεπαφής (UI) με τον χρήστη. Αντίθετα άλλες εφαρμογές μπορεί να έχουν προηγμένες διεπαφές με χρήση animation και λεπτομερή γραφικά. Μια πιο εξεζητημένη οπτική σχεδίαση (UI-UX) προσθέτει €1.000 ως €2.000 στην τιμή της εφαρμογής.

Αν σας ενδιαφέρει να δημιουργήσετε ένα παιχνίδι iOS ή Android, το κόστος ανεβαίνει ανάλογα με την φύση του παιχνιδιού. Αν χρειάζεται προχωρημένα γραφικά,  μπορεί να χρειασθούν πολλοί μήνες ανάπτυξης και το κόστος αυξάνεται ως και πάνω από €50.000.

Έχει η εφαρμογή σας κάποια εικόνα (icon)?

Το να διαθέτει η εφαρμογή ένα εικονίδιο που τραβάει το μάτι είναι πολύ σημαντικό. Αν ο χρήστης έχει ήδη δημιουργήσει μια ελκυστική εικόνα, θα προστεθεί απλά στην εφαρμογή. Θα χρειαστούν μια με δυο ώρες στον κατασκευαστή για να βεβαιωθεί ότι το εικονίδιο έχει το σωστό format και κατάλληλη παρουσίαση για χρήστες iOS και Android.

Αν όμως χρειάζεται ένα νέο εικονίδιο, θα πρέπει να δημιουργηθεί από τον designer στα πλαίσια της όλης σχεδίασης του application. Ανάλογα με την πολυπλοκότητα της εικόνας, η τιμή της εφαρμογής αυξάνει απο €500 ως €1.000

Που θα πάτε για την ανάπτυξη της εφαρμογής σας?

Εφαρμογές που αναπτύσσονται από μεγάλες εταιρείες του κλάδου, μπορεί να στοιχίσουν και 10 φορες παραπάνω απ΄ ότι θα στοιχίσουν από μικρομεσαίες επιχειρήσεις. Αυτό συμβαίνει λόγω των πρόσθετων γενικών εξόδων που έχουν οι μεγάλες εταιρείες. Αντίθετα το πιθανό πλεονέκτημα της μεγάλης εταιρείας είναι η ύπαρξη πληθώρας ατόμων που μπορούν να συμμετάσχουν στον σχεδιασμό μιας εφαρμογής.

Ευχαριστούμε για το χρόνο που διαθέσατε ώστε να διαβάσετε το άρθρο μας! Για περισσότερες πληροφορίες και για να συζητήσουμε το ενδεχόμενο συνεργασίας επικοινωνήστε μαζί μας!

Ζητήστε Προσφορά