Ο μέσος χρήστης smartphone αναλώνει πάνω από δυο ώρες την ημέρα στη χρήση την συσκευή του. Αποθηκεύει δε από 60 ως 90 apps στο κινητό του τηλέφωνο, ενώ υπολογίζεται πως χρησιμοποιεί τουλάχιστον 6 apps την ημέρα.

Ο όγκος του χρόνου που αναλώνεται στις τηλεφωνικές συσκευές συνιστά μια απίστευτη ευκαιρία για κάθε ιδιοκτήτη επιχείρησης. Δημιουργώντας ένα χρήσιμο ή διασκεδαστικό app, μπορείτε να τραβήξετε την προσοχή του γενικού κοινού, αυξάνοντας, ταυτόχρονα, το κέρδος και την απήχηση της επιχείρησής σας.

Πόσο στοιχίζει, ωστόσο, η δημιουργία ενός app για smartphones; Το κόστος ποικίλει, με βάση την πλατφόρμα για την οποία προορίζεται η εφαρμογή, αλλά και ανάλογα με τις λειτουργίες που αυτή θα περιλαμβάνει. Στο άρθρο αυτό θα εξηγήσουμε, μεταξύ άλλων, τους παράγοντες που επηρεάζουν το κόστος μιας εφαρμογής iOS ή Android, δίνοντάς σας μία αρχική εκτίμηση του συνολικού κόστους που θα χρειαστεί να επωμιστείτε.

Πλεονεκτήματα από την κατασκευή mobile app

Προτού συζητήσουμε για το κόστος κατασκευής μιας εφαρμογής σε λογισμικό iOS ή Android, ας ρίξουμε μια γρήγορη ματιά στα πλεονεκτήματα του να κατασκευάσει κανείς μια mobile εφαρμογή.

Οι mobile εφαρμογές δημιουργούν νέες πηγές εσόδων

Οι mobile εφαρμογές δύνανται να διατεθούν στους καταναλωτές επί πληρωμή, γεγονός που εγκαινιάζει μια καινούργια πηγή εσόδων για τη εταιρεία σας. Εναλλακτικά, μπορείτε να προσφέρετε την εφαρμογή σας δωρεάν, επιτυγχάνοντας, ωστόσο, κέρδη από τις έμμεσες πωλήσεις που αυτή δημιουργεί (π.χ. μία έξτρα υπηρεσία). Μια εφαρμογή μπορεί, επίσης, να χρησιμοποιηθεί για την ανάπτυξη νέων πωλήσεων, ή ακόμη και να χρησιμοποιηθεί ως ηλεκτρονικό κατάστημα για την πώληση προϊόντων και υπηρεσιών στην αγορά.

Οι εφαρμογές αυξάνουν δραματικά τη σχέση επιχείρησης – τελικού χρήστη

Οι mobile εφαρμογές μπορούν να χρησιμοποιηθούν αποτελεσματικά, προς όφελος της δημιουργίας σχέσης μεταξύ μιας επιχείρησης και του κοινού της. Μία καλοσχεδιασμένη mobile εφαρμογή προσφέρει τη δυνατότητα πραγματοποίησης κρατήσεων, αποστολής ειδοποιήσεων, δημιουργίας και χρήσης προγραμμάτων ανταμοιβής για αγορές, καθώς και απεριόριστες ακόμα λειτουργίες. Το να έχετε μία εφαρμογή συνδεδεμένη με το brand σας, μπορεί να μεταβάλει πλήρως τον τρόπο λειτουργίας της επιχείρησής σας και την επικοινωνία με τους πελάτες σας.

Προσφορά μεγαλύτερης αξίας στους πελάτες σας

Η επιχείρησή σας μπορεί να δημιουργήσει μια εφαρμογή που κατά κάποιο τρόπο θα προσφέρει επιπλέον αξία ή επιπλέον λειτουργίες στους χρήστες smartphone. Αυτό μπορεί να ενεργοποιήσει ένα κοινωνικό-ψυχολογικό φαινόμενο που ονομάζεται «ανταποδοτικότητα». Ο πελάτης αντιλαμβάνεται ότι του προσφέρατε κάτι χρήσιμο χωρίς χρέωση και, συνεπώς, αισθάνεται την ανάγκη να ανταποδώσει τη χάρη, αγοράζοντας κάποιο προϊόν ή δείχνοντας αφοσίωση στο brand σας με οποιονδήποτε άλλο τρόπο.

Χτίσιμο ισχυρότερης μάρκας (brand name)

Οι εφαρμογές iOS ή Android βοηθούν το brand σας να γίνει ευρύτερα γνωστό και συνδράμουν σε μεγάλο βαθμό στην επέκταση της φήμης της επιχείρησής σας.

Πόσο στοιχίζει μια εφαρμογή iOS ή Android;

Το κόστος κατασκευής μιας εφαρμογής διαφέρει, ανάλογα με τις απαιτήσεις της. Όσο περισσότερες λειτουργίες περιλαμβάνει η εφαρμογή, τόσο αυξάνεται το κόστος της.

Ο αριθμός των λειτουργικών συστημάτων που θα υποστηρίζει η εφαρμογή σας αποτελεί επίσης παράγοντα αύξησης του κόστους. Αν επιθυμείτε μία εφαρμογή για iOS και Android, πρέπει να γνωρίζετε πως αυτό συνεπάγεται τόσο ένα μεγαλύτερο χρονικό διάστημα για την κατασκευή της, όσο και μια εύλογη αύξηση του κόστους υλοποίησής της.

Το κόστος κατασκευής μιας βασικής εφαρμογής ανέρχεται σε ένα ποσό μεταξύ €2.500 ως €10.000. Το ποσό αυτό περιλαμβάνει τα εξής επιμέρους κόστη:

  • Συνάντηση με τους σχεδιαστές έργου, προγραμματιστές, UX/UI designers
  • Δημιουργίας πρωτοτύπου και προδιαγραφών
  • Σχεδιασμού του interface
  • Προγραμματισμός
  • Σχεδιασμός γραφικών
  • Έλεγχος και διόρθωση τυχόν σφαλμάτων
  • Διαδικασίες έγκρισης εφαρμογής από την εκάστοτε πλατφόρμα

Το κόστος μιας εφαρμογής μεταβάλεται βάσει ορισμένων παραγόντων, όπως:

Πρέπει οι χρήστες να δημιουργήσουν λογαριασμό;

Αν η εφαρμογή σας απαιτεί την εγγραφή χρηστών και την είσοδό τους σε αυτή με τον λογαριασμό τους, τότε ο χρόνος ανάπτυξης και ελέγχου αυξάνεται. Σας παρέχεται η επιλογή ενός συστήματος καταχώρησης χρηστών, όπου οι χρήστες δημιουργούν ενα λογαριασμό με την χρήση της ηλεκτρονικής τους διευθυνσης (email) ή κάποιο σύστημα εισόδου (login) με τη χρήση κάποιου μέσου κοινωνικής δικτύωσης, όπως είναι το Facebook ή άλλες συναφείς πλατφόρμες. Η δημιουργία ενός συστήματος login μπορεί να προσθέσει περίπου €1.000 στο κόστος της εφαρμογής.

Θα μπορούν οι χρήστες να δημιουργήσουν προσωπικά προφίλ;

Αν θέλετε οι χρήστες να έχουν την δυνατότητα να δημιουργούν σύνθετα προσωπικά προφίλ, το κόστος της εφαρμογής θα δεχτεί μία ακόμα προσαύξησει. Αυτό συμβαίνει διότι απαιτείται η δημιουργία ξεχωριστής οθόνης – interface για τις φόρμες συμπλήρωσης στοιχείων, καθώς και η κατάλληλη δυνατότητα ενημέρωσης της βάσης δεδομένων, με γνώμονα τη συλλογή και αποθήκευση των σχετικών πληροφοριών. Χρειάζεται, επίσης, μία πρόσθετη εργασία, που θα εξασφαλίσει ότι η εφαρμογή θα είναι ασφαλής κατά την συλλογή και αποθήκευση των προσωπικών δεδομένων των χρηστών. Εφαρμογές που υποστηρίζουν τη δυνατότητα κρατήσεων ή διαδικτυακές κοινότητες (internet communities), συχνά απαιτούν τη δημιουργία προσωπικών προφίλ. Μια τέτοια λειτουργία ενδέχεται να προσθέσει ένα επιπλέον κόστος της τάξης των € 1.000 στην εφαρμογή σας.

Πώς η εφαρμογή σας θα αποτελέσει πηγή κέρδους;

Υπάρχουν ποικίλοι τρόποι, που θα κάνουν μια εφαρμογή να αποδώσει χρηματικά. Ο πλέον σίγουρος είναι η διάθεση της εφαρμογής επί πληρωμή, μέσω του App Store και του Google Play. Εναλλακτικά, μπορείτε να προσφέρετε αγορές μέσω της εφαρμογής (in-app purchases) ή ακόμα και να φροντίσετε για την ύπαρξη ορισμένων στοιχείων εντός της εφαρμογής, για την εμφάνισή ή τη χρήση των οποίων να απαιτείται πληρωμή. Η δημιουργία τέτοιων συστημάτων αποδοχής πληρωμών στην εφαρμογή, πάντως, επιμηκύνει το χρόνο ανάπτυξης και αυξάνει το κόστος της κατά €1.000 με €2.000. Η πρόσθετη δημιουργία στην εφαρμογή e-commerce περιεχομένου με καλάθι αγορών (shopping cart), θα ανεβάσει περαιτέρω το κόστος της. Τα παραπάνω κόστη, ωστόσο, πρόκειται να προσφέρουν κέρδος στην επιχείρησή σας σε βάθος χρόνου.

Η εφαρμογή περιέχει σύστημα βαθμολόγησης;

Τα συστήματα αξιολόγησης θα αποβούν χρήσιμα για πολλά είδη εφαρμογών. Ίσως θέλετε να επιτρέψετε στους χρήστες να βαθμολογήσουν τα προϊόντα σας ή να παραθέσουν τη γνώμη τους για ένα άρθρο. Η προσθήκη αυτού του είδους λειτουργίας αυξάνει το κόστος της εφαρμογής κατά περίπου €1.000.

Αλληλεπίδραση με άλλους δικτυακούς τόπους ή APIs;

Αν η εφαρμογή σας χρησιμοποιεί στοιχεία (data) από άλλες πηγές, όπως εξωτερικούς διαδικτυακούς τόπους (websites), διεπαφές (interfaces) εφαρμογής προγραμματισμού (APIs) ή εξωτερικές βάσεις δεδομένων, θα υπάρξει πάλι αύξηση του κόστους. Η συνεργασία με εξωτερική πληροφόρηση απαιτεί επιπρόσθετο προγραμματισμό και ελέγχους ασφαλείας, λειτουργία που αναπόφευκτα ανεβάζει αρκετά το κόστος μιας εφαρμογής.

Πόσο προηγμένο είναι το design της εφαρμογής;

Ο σχεδιασμός των εφαρμογών για smartphones μπορεί να είναι απόλυτα βασικός έως και άκρως εντυπωσιακός, με γνώμονα πάντα την ευχρηστία και την εμπειρία του χρήστη. Μια απλή, βασική εφαρμογή, επικεντρώνεται στην λειτουργικότητά της και διαθέτει ένα απλό σύστημα διεπαφής (UI) με το χρήστη. Αντίθετα, άλλες εφαρμογές ενδέχεται να υποστηρίζουν μια προηγμένη διεπαφή, με χρήση animation και λεπτομερή γραφικά. Μια πιο εξεζητημένη οπτική σχεδίαση (UI/UX) προσθέτει €1.000 ως €2.000 στην τιμή της εφαρμογής.

Αν σας ενδιαφέρει να δημιουργήσετε ένα παιχνίδι iOS ή Android, το κόστος ποικίλει, ανάλογα με τη φύση του παιχνιδιού. Αν χρειάζεται προχωρημένα γραφικά, η διαδικασία της ανάπτυξης ενδέχεται να είναι πολύμηνη και, κατ’ επέκταση, το κόστος να δεχτεί αύξηση μεγαλύτερη των €50.000.

Έχει η εφαρμογή σας κάποιο εικονίδιο (icon);

Το να διαθέτει η εφαρμογή ένα εικονίδιο που κινεί το ενδιαφέρον των χρηστών είναι πολύ σημαντικό. Αν το brand σας διαθέτει ήδη ένα ελκυστικό εικονίδιο, τότε αυτό απλώς θα προστεθεί στην εφαρμογή. Θα χρειαστούν μία με δυο ώρες στον κατασκευαστή, έτσι ώστε εκείνος να βεβαιωθεί πως το εικονίδιο έχει το σωστό format και μια ιδανική παρουσίαση για χρήστες iOS και Android.

Αν, όμως, χρειάζεται ένα νέο εικονίδιο, αυτό θα πρέπει να δημιουργηθεί εκ νέου από τον designer, στο πλαίσιο της όλης σχεδίασης του application. Ανάλογα με την πολυπλοκότητα της εικόνας, η τιμή της εφαρμογής αυξάνεται από €500 έως €1.000.

Πού θα απευθυνθείτε για την ανάπτυξη της εφαρμογής σας;

Εφαρμογές που αναπτύσσονται από μεγάλες εταιρείες του κλάδου, μπορεί να στοιχίσουν έως και 10 φορες παραπάνω από όσο θα στοίχιζαν αν κατασκευάζονταν από μία μικρομεσαία επιχείρηση. Αυτό συμβαίνει λόγω των πρόσθετων γενικών εξόδων των μεγάλων εταιρειών. Αντίθετα, το πιθανό πλεονέκτημα της μεγάλης εταιρείας είναι η πληθώρα εργαζομένων που θα συμμετάσχει στο έργο του σχεδιασμού της εφαρμογής.

Σας ευχαριστούμε για το χρόνο που διαθέσατε ώστε να διαβάσετε το άρθρο μας! Για περισσότερες πληροφορίες και για να συζητήσουμε το ενδεχόμενο συνεργασίας, μη διστάσετε να επικοινωνήσετε μαζί μας!

Η επιτυχία είναι μερικά κλικ μακριά!