Δε νοείται να γραφτεί ανάρτηση σχετικά με τη δύναμη του περιεχομένου, χωρίς να γίνει μνεία στην ιστορικής σημασίας έκθεση ιδεών του Bill Gates με τίτλο “Το περιεχόμενο είναι βασιλιάς”, υπογραμμίζοντας, κατ’ αυτό τον τρόπο, τη σπουδαιότητα του ποιοτικού και ελκυστικού περιεχομένου. Αν και ο ιδρυτής του γίγαντα της τεχνολογίας Microsoft έχει πολλάκις δεχθεί διθυράμβους για την αδιαμφισβήτητη διορατικότητά του, η πρόβλεψη πως το περιεχόμενο επρόκειτο να κυριαρχήσει στον χώρο του διαδικτύου, αποτελώντας παράγοντα παραγωγής αξίας για το ευρύ κοινό και διαφοροποίησης ανάμεσα σε διαφορετικά brands ήταν, πραγματικά, εντυπωσιακή, δεδομένου ότι πραγματοποιήθηκε το 1996.
Έκτοτε, η καθημερινή μας ζωή έχει αλλάξει άρδην. Και η ανάλυση του Bill Gates σχετικά με τη σημασία του περιεχομένου, έχει αποδειχθεί προφητική. Πράγματι, η δημοσίευση περιεχομένου υψηλής ποιότητας, εν έτει 2022, είναι σε θέση να προσφέρει αμέτρητες δυνατότητες και δε δείχνει σημάδια επιβράδυνσης. Τουναντίον, την εποχή που ο μέσος διαδικτυακά ενεργός ενήλικος περνά πάνω από 7 ώρες την εβδομάδα ανακαλύπτοντας online περιεχόμενο, ένα πράγμα είναι βέβαιο: η ισχύς του περιεχομένου αποτελεί, πλέον, τον ακρογωνιαίο λίθο της επιτυχίας κάθε brand. Ας αναλύσουμε λεπτομερώς τους τρόπους με τους οποίους το περιεχόμενο θα ενισχύσει την απόδοση του brand σας.
Το περιεχόμενο δημιουργεί αξία για τον καταναλωτή
Η δύναμη του περιεχομένου, όσον αφορά στην παραγωγή αξίας για το κοινό που επιθυμεί να απολαύσει τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σας είναι πραγματικά αστείρευτη. Κάθε brand, ανεξαρτήτως του μεγέθους του, είναι σε θέση να παράσχει περιεχόμενο με αξία στο κοινό του, με μοναδική απαραίτητη προϋπόθεση είναι το brand να γνωρίζει καλά το κοινό του, έτσι ώστε να προσαρμόσει το περιεχόμενο που θα δημοσιεύσει στις ανάγκες του. Ο μέσος χρήστης του ίντερνετ, εξάλλου, δε θα διστάσει να εστιάσει την προσοχή του σε περιεχόμενο το οποίο θα του τραβήξει την προσοχή. Για το λόγο αυτό, πρέπει το περιεχόμενο να είναι παρουσιασμένο με τέτοιο τρόπο, έτσι ώστε να ενισχυθούν οι πιθανότητες να προσελκυστεί το εκάστοτε κοινό-στόχου. Ως περιεχόμενο με αξία για τον καταναλωτή θεωρείται κάθε είδους περιεχόμενο το οποίο είναι αυθεντικό, πρωτότυπο και ενδιαφέρον. Φυσικά, κάθε brand δύναται να προσαρμόσει την εν λόγω προσέγγιση στα δεδομένα του, με περιεχόμενο όπως επιμορφωτικές αναρτήσεις σε ένα blog, οπτικοακουστικό υλικό, όπως βίντεο και podcasts, με πληροφορίες που ανήκουν στη σφαίρα ενδιαφέροντος του κοινού, ενημερωτικά newsletters, δωρεάν webinars ή e-books. Όλα τα παραπάνω αποτελούν μοντέρνα παραδείγματα περιεχομένου και δίνουν αξία στο κοινό, επιφορτίζοντας, ταυτοχρόνως, το brand που τα προσφέρει με αυθεντία και αξιοπιστία.
Το περιεχόμενο διαφοροποιεί ένα brand από τα υπόλοιπα
Την εποχή της ψηφιοποίησης, η δυνατότητα του μέσου καταναλωτή να αναγνωρίσει ένα brand ανάμεσα σε ένα πλήθος ανταγωνιστών, είναι εξαιρετικά δυσχερής. Φυσικά, όταν κάνουμε λόγο για την αναγνωρισιμότητα του brand δεν εννοούμε απλώς τα συστατικά του στοιχεία, όπως το όνομα και το λογότυπο, αλλά η φύση των προϊόντων ή υπηρεσιών του brand, η αποστολή και οι αξίες που αυτό εκπροσωπεί. Ο λόγος για τον οποίο το περιεχόμενο πρέπει να είναι προσαρμοσμένο στο κάθε brand και να αντικατοπτρίζει τα παραπάνω, είναι διότι η εικόνα και η προσωπικότητα του κάθε brand πρέπει να είναι ιδιαίτερη, χαρακτηριστική και να αντανακλά το προφίλ του καταναλωτή στο οποίο απευθύνεται. Το marketing περιεχομένου προσφέρει αρκετούς ευφάνταστους τρόπους για να διαφοροποιηθεί ένα brand από τον ανταγωνισμό του. Είτε πρόκειται για άμεση επικοινωνία με το κοινό, είτε για απλή δημοσίευση κειμένων, το marketing περιεχομένου διαφέρει από άλλες μορφές marketing, που εστιάζουν στην πώληση προϊόντων ή υπηρεσιών. Εν προκειμένω, αυτό που προωθείται είναι οι αξίες που διέπουν το brand σας, ενώ προβάλλονται οι λόγοι για τους οποίους ο καταναλωτής αξίζει να το εμπιστευθεί. Είναι, εν ολίγοις, η ευκαιρία ενός brand να ξεχωρίσει.
Το περιεχόμενο ενισχύει την κατάταξη μιας ιστοσελίδας στις μηχανές αναζήτησης
Οι μηχανές αναζήτησης εξελίσσονται διαρκώς και, χάρη στη συμβολή της τεχνητής νοημοσύνης, έχουν γίνει πιο έξυπνες από ποτέ. Όσο ο ανταγωνισμός στο διαδίκτυο γίνεται ολοένα και πιο έντονος, το πολυπόθητο έπαθλο της κυριαρχίας στην πρώτη σελίδα των οργανικών αποτελεσμάτων φέρνει σπουδαία αποτελέσματα στις ιστοσελίδες που καταφέρνουν να το κατακτήσουν. Η κοινή γραμμή στη στρατηγική τους είναι, αναμφίβολα, η εναρμόνιση του περιεχομένου τους με τα σύγχρονα δεδομένα του Search Engine Optimisation (SEO), που, μεταξύ άλλων, επιβάλλουν τη συνεπή δημοσίευση αυθεντικού περιεχομένου, ως πρωταρχικό παράγοντα κατάταξής τους. Η υψηλότερη κατάταξη, στο μυαλό του καταναλωτή, είναι ταυτόσημη με την ποιότητα ενός brand, <ενώ μπορεί να αποτελέσει πηγή κέρδους με ποικίλους διαφορετικούς τρόπους, με χαρακτηριστικότερο παράδειγμα τη φιλοξενία διαφημίσεων από τρίτους (display ads) στο περιβάλλον της ιστοσελίδας.
Το περιεχόμενο αυξάνει τις πιθανότητες νέων αγορών
Η υψηλότερη κατάταξη στα οργανικά αποτελέσματα, αν μη τι άλλο, οδηγεί σε αυξημένη επισκεψιμότητα στην ιστοσελίδα και, κατ’ επέκταση, περισσότερες πιθανότητες νέων πωλήσεων. Συν τοις άλλοις, μία πληθώρα ερευνών έχει αποδείξει πως η δομή και το ύφος του περιεχομένου που χρησιμοποιεί κάθε brand επηρεάζει σε μεγάλο βαθμό την τελική απόφαση ενός υποψήφιου καταναλωτή, τόσο όσον αφορά σε διάφορες μορφές διαφήμισης όσο και σε κάθε πτυχή του brand εν γένει. Υπολογίζεται, μάλιστα, πως η συντριπτική πλειονότητα των καταναλωτών εξετάζει το περιεχόμενο της ιστοσελίδας και των μέσων κοινωνικής δικτύωσης ως ασφαλές κριτήριο για την αξιοπιστία ενός brand. Έπειτα, κάθε καταναλωτής τείνει να εμπιστεύεται τις αγορές του σε brands που διαθέτουν μία προσωπικότητα με την οποία να μπορεί να ταυτιστεί. Σε περιπτώσεις, επομένως, όπου το εν λόγω περιεχόμενο είναι προσαρμοσμένο με τέτοιο τρόπο ώστε να έχει απήχηση στο επιθυμητό κοινό, τότε, όπως είναι κατανοητό, οι πιθανότητες νέων πωλήσεων θα εκτοξευθούν.
Το περιεχόμενο διατηρεί τη βάση καταναλωτών σας
Όπως αναφέρθηκε και προηγουμένως, η συγκεκριμενοποίηση του προφίλ του καταναλωτή που συγκεντρώνει τα κοινά χαρακτηριστικά του κοινό-στόχου ενός brand και, εν συνεχεία, η κατάλληλη προσαρμογή της στρατηγικής περιεχομένου, έτσι ώστε αυτή να ανταποκρίνεται στα ενδιαφέροντα και τις απαιτήσεις του προαναφερθέντος κοινού-στόχου, αποτελούν πρωταρχικά βήματα για το χτίσιμο της καταναλωτικής πιστότητας. Ένα brand οφείλει να είναι κοντά στη βάση καταναλωτών του, παρέχοντας χρήσιμο και ελκυστικό περιεχόμενο, τόσο πριν, όσο και κατά τη διάρκεια και μετά το πέρας της αγοράς. Η συνεχής παροχή αξίας στον καταναλωτή, χωρίς να επιδιώκεται μία πώληση, είναι που θα ενισχύσει την εικόνα ενός brand και θα θέσει τα πρώτα σθεναρά θεμέλια για μία πιστή καταναλωτική βάση.
Είναι εύλογα αντιληπτό πως, με μερικούς έξυπνους και συνεπείς χειρισμούς, η χρήση του περιεχομένου δύναται να μεταμορφώσει κάθε brand. Tα μόνα απαραίτητα συστατικά στοιχεία είναι η εκτενής μελέτη, η αφοσίωση και η ανάλυση των αποτελεσμάτων. Ποιο είναι το καλύτερο; Καμία εταιρεία δεν είναι πολύ μικρή για να συμμετάσχει στην παραγωγή και δημοσίευση περιεχομένου. Ένα ακόμα κομμάτι της εμβληματικής αυτής δημοσίευσης του Bill Gates, που έχει αντίκτυπο στον τομέα του marketing μέχρι και σήμερα. Όπως φαίνεται, το περιεχόμενο εξακολουθεί να είναι βασιλιάς.