Τα τελευταία χρόνια, η χρήση του όρου “landing page” έχει διαδοθεί ολοένα και περισσότερο στο χώρο του digital marketing και του SEO. Πρόκειται για τακτική πωλήσεων η οποία στοχεύει στη διεύρυνση του πελατολογίου δια μέσου της παρότρυνσης των επισκεπτών μιας ιστοσελίδας να πραγματοποιήσουν μια συγκεκριμένη ενέργεια. Η ενσωμάτωση των landing pages σε μία ιστοσελίδα είναι, πλέον, ιδιαίτερα δημοφιλής. Αυτή δεν προκύπτει μόνο από την ανάγκη για υιοθέτηση μίας ακόμα σύγχρονης τάσης στον τομέα της ψηφιακής προώθησης των εκάστοτε προϊόντων και υπηρεσιών, αλλά και από την επικράτηση έναντι του ανταγωνισμού, χάρη στην ένταξη ενός επιπλέον όπλου στην φαρέτρα του digital marketing.
Η χρήση των landing pages κρίνεται, πλέον, απαραίτητη για μία επιτυχημένη στρατηγική digital marketing, ενώ αυτή ενδείκνυται για επιχειρήσεις διαφόρων ειδών και μεγεθών που διαθέτουν e-shop ή προσφέρουν οποιασδήποτε μορφής υπηρεσία μέσω της ιστοσελίδας τους. Το χτίσιμο των landing pages θεωρείται, σε γενικές γραμμές, μακροσκελές και χρονοβόρο, στο βαθμό που εύλογα θα αναρωτηθείτε αν πραγματικά αξίζει να το εντάξετε στην digital marketing στρατηγική σας. Για το λόγο αυτό, θα ήταν χρήσιμο να προβούμε σε μία λεπτομερή αποκωδικοποίηση των landing pages και πώς αυτά χρησιμοποιούνται, υπογραμμίζοντας τα οφέλη που μπορείτε να αποκομίσετε από αυτά, έτσι ώστε να διαπιστώσετε αν και σε ποιο βαθμό τα χρειάζεστε.
Τι είναι τα landing pages
Ως landing page θεωρείται κάθε σελίδα στην οποία προωθούνται οι επισκέπτες και εξυπηρετεί ένα συγκεκριμένο σκοπό, μία παρότρυνση, δηλαδή, για δράση, που θα μετατρέψει τον κοινό επισκέπτη της ιστοσελίδας σε καταναλωτή των προϊόντων ή των υπηρεσιών που προσφέρονται μέσα από αυτή. Τα landing pages αποτελούν, στην ουσία, έναν μεσάζοντα ανάμεσα σε εσάς και τους μελλοντικούς καταναλωτές σας, αυτοματοποιώντας μία διμερή ανταλλαγή μεταξύ σας. Στο πλαίσιο αυτό, οι καταναλωτές σας κερδίζουν από την προσφορά, την έκπτωση, το δώρο ή τις πληροφορίες που προσφέρονται μέσω του landing page, τη στιγμή που εσείς οι ίδιοι επωφελείστε από το άνοιγμα νέων διαύλων επικοινωνίας με αυτούς και από την αύξηση των πιθανοτήτων νέων πωλήσεων. Τα landing pages διακρίνονται, κατά κανόνα, σε δύο επιμέρους κατηγορίες:
- Τα click through landing pages, τα οποία αποσκοπούν στο να ωθήσουν τον επισκέπτη να προβεί σε μία συγκεκριμένη ενέργεια που εσείς επιθυμείτε και που πρόκειται να αποβεί χρήσιμη για την επιχείρησή σας. Μία τέτοια ενέργεια είναι η πραγματοποίηση κάποιας πώλησης, καθώς και η εγγραφή στο newsletter σας. Απαραίτητη προϋπόθεση αποτελεί η κατάλληλη διαμόρφωση του περιεχομένου της ιστοσελίδας σας, με γνώμονα την εν λόγω προτροπή για δράση. Η σαφήνεια, λιτότητα και περιεκτικότητα του περιεχομένου είναι σπουδαίας σημασίας για τη μετατροπή του απλού επισκέπτη σας σε πελάτη, όπως άλλωστε είναι και η ανάδειξη τόσο της αναγκαιότητας για απόκτηση του προϊόντος, όσο και της ταυτότητας της επιχείρησής σας ως αξιόπιστος φορέας παροχής προϊόντων ή υπηρεσιών.
- Τα lead generation landing pages, που εστιάζουν στην απόκτηση μίας σειράς από δεδομένα αναφορικά με τους επισκέπτες της εκάστοτε ιστοσελίδας, όπως είναι το ονοματεπώνυμο και τα στοιχεία επικοινωνίας (αριθμός τηλεφώνου και e-mail). Οι επισκέπτες καλούνται να συμπληρώσουν μία φόρμα, μέσω της οποίας αποκτάτε τη δυνατότητα να λάβετε σημαντικές πληροφορίες σχετικά με το κοινό σας, αλλά και να τις αξιοποιήσετε μελλοντικά, με εγνωσμένης αξίας πρακτικές όπως μία καμπάνια email marketing, που θα μετατρέψει τους επισκέπτες σε πελάτες. Φυσικά, και σε αυτή τη μορφή των landing pages υπάρχει έντονο το στοιχείο της ανταποδοτικότητας, καθότι οι επισκέπτες καλούνται να σας παράσχουν τα στοιχεία τους με το δέλεαρ κάποιας επιβράβευσης (π.χ. ένα δωρεάν ηλεκτρονικό βιβλίο, η συμμετοχή σε κάποιο διαγωνισμό, ένα εκπτωτικό κουπόνι, η δωρεάν συμμετοχή σε κάποιο διαδικτυακό σεμινάριο και ούτω καθεξής).
Πώς το landing page σας διαφέρει από το homepage
Πιθανότατα θα αναρωτηθείτε ποιο είναι το νόημα του να οδηγήσετε τους επισκέπτες στο landing page σας, ενώ εύλογα θα μπορούσατε να τους οδηγήσετε στο homepage, έτσι ώστε αυτοί να λάβουν μια πιο ολοκληρωμένη εικόνα της επιχείρησής σας. Αν και, σαφέστατα, η αύξηση των επισκεπτών του homepage σας είναι εξαιρετικά ωφέλιμη για την αναγνωρισιμότητα του brand σας, καλό θα ήταν να διαχωρίσετε τους σκοπούς που εξυπηρετούν οι δύο σελίδες. Αφενός, το homepage είναι η “καρδιά” του brand σας και συγκεντρώνει έναν τεράστιο όγκο πληροφοριών σχετικά με αυτό, την ιστορία, αποστολή και αξίες του και, φυσικά, τα προσφερόμενα προϊόντα ή υπηρεσίες. Εν αντιθέσει με το homepage, ένα landing page είναι σαφές και συγκεκριμένο, στοχεύοντας στην υλοποίηση της ξεκάθαρης, προκαθορισμένης παρότρυνσης για δράση από όσο το δυνατόν περισσότερους επισκέπτες. Για το λόγο αυτό, τα landing pages, φροντίζουν κατ’ αποκλειστικότητα για την καθοδήγηση του επισκέπτη προς την προαναφερθείσα παρότρυνση, ενώ τα homepages εστιάζουν στη γενικότερη παροχή πληροφοριών παντός είδους σε αυτόν. Πιθανότατα, λοιπόν, ο επισκέπτης θα αποσυντονιζόταν από τον τεράστιο όγκο των πληροφοριών του homepage, με αποτέλεσμα η μετατροπή σε πελάτη να καθίσταται αρκετά πιο δυσχερής σε σχέση με το landing page. Πέραν του περιεχομένου και της στόχευσης, το homepage διαφέρει από το landing page και ως προς τη δομή του, καθότι το τελευταίο συνήθως διαμορφώνεται λιτά και περιεκτικά, ενώ δεν περιέχει ούτε μεγάλο αριθμό από links, ούτε την μπάρα πλοήγησης ενός homepage.
Πώς να αυξήσετε την κίνηση στο landing page σας
Προκειμένου να διογκώσετε τις πιθανότητες νέων μετατροπών επισκεπτών σε πελάτες, εύλογα θα χρειαστεί να καταφύγετε σε μεθόδους που αποδεδειγμένα θα αυξήσουν την κίνηση στα landing pages σας. Αυτό μπορεί να γίνει τόσο οργανικά, όσο και με τη μορφή πληρωμένων διαφημίσεων. Ένας από τους πλέον συνηθισμένους τρόπους είναι η διενέργεια μιας στρατηγικής e-mail marketing. Έχοντας συγκεντρώσει, πλέον, τα στοιχεία μιας σημαντικής μερίδας των επισκεπτών σας, μπορείτε να τα χρησιμοποιήσετε για να τους παραπέμψετε στο landing page σας, όπου θα βρουν περισσότερες πληροφορίες για την εκάστοτε προσφορά, καθώς και την παρότρυνση να πραγματοποιήσουν την ενέργεια που επιθυμείτε. Έπειτα, μπορείτε να εκμεταλλευτείτε τη στρατηγική SEO σας, κατευθύνοντας τους επισκέπτες στο landing page μέσω του ελκυστικού περιεχομένου του. Φυσικά, οι πιθανότητες αύξησης του κοινού στο landing page σας θα εκτοξευθούν ακόμα περισσότερο, αν επιλέξετε να εμπλουτίσετε τη στρατηγική σας ως προς τα landing pages με μη οργανικές μεθόδους, όπως οι διαφημίσεις PPC (pay-per-click ads) στις πλατφόρμες αναζήτησης, αλλά και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, στοχεύοντας σε κοινά που έχουν στο παρελθόν δείξει ενδιαφέρον προς το brand σας αυτό καθαυτό ή τα προϊόντα/υπηρεσίες που προσφέρετε.
Τι πρέπει να περιλαμβάνει ένα ιδανικό landing page
Αφού διαπιστώσετε πως τα landing pages είναι αναγκαία για την απήχηση της επιχείρησής σας και έχοντας, πλέον, αποφασίσει αν η κατάλληλη επιλογή για την ιστοσελίδα σας είναι τα click through ή τα lead generation landing pages, κρίνεται απαραίτητο να αποσαφηνίσετε ορισμένα καίρια ζητήματα που πρόκειται να καθορίσουν τη στρατηγική σας σε ό,τι αφορά τα landing pages. Αρχικά, είναι σημαντικό να γνωρίζετε ποιο είναι το κοινό-στόχος σας, προκειμένου η ανταπόδοση που θα του προσφέρετε να είναι πραγματικά χρήσιμη για αυτό και να καλύπτει τις ανάγκες του. Να είναι, εν ολίγοις, προσαρμοσμένη στα μέτρα του, έτσι ώστε να φανεί χρήσιμη, ενδιαφέρουσα και ανταποδοτική. Τα κοινά χαρακτηριστικά στοιχεία του κοινού-στόχου, άλλωστε, είναι που διαμορφώνουν και το περιεχόμενο των landing pages.
Είναι ιδιαιτέρως σημαντικό να χρησιμοποιηθεί το ύφος και λεξιλόγιο που ανταποκρίνεται στα χαρακτηριστικά του κοινού-στόχου σας (δημογραφικά στοιχεία, μορφωτικό επίπεδο, ηλικία και άλλα), έτσι ώστε να έχετε εξαρχής περισσότερες πιθανότητες μετατροπής. Το ίδιο ισχύει και για τη μορφολογία και το σχεδιασμό του landing page. Συγκεκριμένα, ενδείκνυνται απλοί και λιτοί σχεδιασμοί που θα εμπνεύσουν εμπιστοσύνη στον επισκέπτη, έτσι ώστε αυτός μετέπειτα να μετατραπεί σε πελάτη. Ένας υπερβολικός από γραφιστικής άποψης σχεδιασμός, αντίθετα, θα επιβραδύνει το χρόνο φόρτωσης της ιστοσελίδας και θα εξουθενώσει τον επισκέπτη σας, με αποτέλεσμα εκείνος να μην προβεί, εν τέλει, στην επιθυμητή ενέργεια. Όσον αφορά στο περιεχόμενο, φροντίστε να επικοινωνήσετε το μήνυμα του landing page στον επισκέπτη άμεσα, γρήγορα και αποτελεσματικά, δίνοντας στο landing page έναν περιγραφικό και ενθουσιώδη τίτλο και τοποθετώντας ποιοτικές εικόνες που να ταιριάζουν με το στόχο του. Αποφύγετε τη χρήση πολλών links προς τρίτες ιστοσελίδες, που ενδεχομένως να αποπροσανατολίσουν τους επισκέπτες σας από την παρότρυνση για τη συγκεκριμένη ενέργεια ή να κατατάξουν τη σελίδα σας ως spam.
Πώς να βελτιστοποιήσετε την ποιότητα των landing pages σας
Η ανάπτυξη μίας επιτυχημένης στρατηγικής πάνω στη χρήση των landing pages δύναται να μεγενθύνει σε αξιοσημείωτο βαθμό τις μετατροπές επισκεπτών σε πελάτες, διογκώνοντας, έτσι, την κερδοφορία της επιχείρησής σας. Σε μακροπρόθεσμο πλαίσιο, αυτό οδηγεί στην εδραίωση ενός σταθερού πελατολογίου και, αν μη τι άλλο, στην καθιέρωση του brand σας στην αγορά, με μία σταθερά αυξανόμενη απήχηση, ενισχύοντας την εικόνα του ως ένα αξιόπιστο και ποιοτικό brand. Αν επιθυμείτε να έχετε τα βέλτιστα αποτελέσματα, επομένως, είναι σπουδαίο να εκμεταλλευτείτε τη χρήση των landing pages, κάνοντάς τα τόσο να εμπνέουν εμπιστοσύνη στους επισκέπτες της ιστοσελίδας σας, όσο και να διαφαίνεται με ξεκάθαρο τρόπο ότι η πρώτη σας προτεραιότητα είναι η ικανοποίηση του συμφέροντος των πελατών σας. Πολύ πιθανόν να σας φανεί χρήσιμο να τμηματοποιήσετε τους επισκέπτες σας, προωθώντας διαφορετικά landing pages σε διαφορετικό μέρος τους, προσαρμοσμένα καταλλήλως με γνώμονα τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά τους.
Κάθε landing page πρέπει να παρουσιάζει με σαφήνεια και λιτότητα τα εκάστοτε προϊόντα ή τις υπηρεσίες που προωθείτε, με τέτοιο τρόπο έτσι ώστε να μην αφήνεται στον επισκέπτη περιθώριο αμφιβολίας για την αξιοπιστία τους. Αν υπάρχει η δυνατότητα, παραθέστε τις μαρτυρίες των υπαρχόντων καταναλωτών σας, ως εχέγγυα της ποιότητας των προϊόντων ή υπηρεσιών σας. Αυτό μπορεί να γίνει με την ανάρτηση κριτικών, μέσω της ροής των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, ακόμα και με την παρουσίαση θετικών σχολίων που προέρχονται από πρόσωπα ικανά να επηρεάσουν τους επισκέπτες και να σας εξασφαλίσουν αρκετές μετατροπές, όπως είναι οι διασημότητες και οι influencers. Τέλος, μη διστάσετε να παράσχετε στους επισκέπτες σας μία φόρμα επικοινωνίας, προκειμένου να έρθουν σε επαφή μαζί σας σχετικά με τυχόν απορίες ή διευκρινήσεις. Είναι, άλλωστε, αποδεδειγμένο πως τα brands με εξωστρεφή ταυτότητα έχουν συντριπτικά μεγαλύτερες πιθανότητες επιτυχίας, συγκριτικά με τα brands που υποβαθμίζουν την αξία της επικοινωνίας με τους καταναλωτές τους.