Τα pay-per-click (PPC) ads, κοινώς οι πληρωμένες διαφημίσεις, είναι ίσως ο πλέον αποδοτικός τρόπος με τον οποίο μπορείτε να αυξήσετε το κοινό και, κατ’ επέκταση, τις πωλήσεις των προϊόντων ή υπηρεσιών που παρέχει η επιχείρησή σας. Μία καμπάνια PPC σας επιτρέπει να ορίσετε εσείς οι ίδιοι τόσο τα δημογραφικά στοιχεία του κοινού στο οποίο θα φτάσει η διαφήμισή σας, όσο και το ποσό που θα επενδύσετε σε αυτή, προσαρμόζοντας, ουσιαστικά, τη στρατηγική σας στις ανάγκες της επιχείρησής σας, καθώς και τις οικονομικές της δυνατότητες.
Οι διαφημίσεις PPC, πλέον, αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι των μηχανών αναζήτησης, όπου η χρήση τους είναι ευρέως διαδεδομένη, αλλά και των μέσων κοινωνικής δικτύωσης. Δίνεται, έτσι, η ευκαιρία σε επιχειρήσεις ανεξαρτήτως του μεγέθους τους, να εκτοξεύσουν την απήχησή τους και να σιγουρέψουν την επιτυχία της καμπάνιας digital marketing τους. Χωρίς αμφιβολία, το PPC Advertising έχει αλλάξει το digital marketing για πάντα και είναι εδώ για να μείνει. Η χρήση του, όμως, προϋποθέτει να γνωρίζετε πως να στοχεύσετε το εκάστοτε κατάλληλο κοινό που, αποδεδειγμένα, θα δείξει ενδιαφέρον προς τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σας, έτσι ώστε να πετύχετε τη μεγαλύτερη δυνατή επιστροφή της επένδυσης (return on investment – ROI).
Οι στόχοι της διαφήμισης PPC
Μία καμπάνια PPC πρέπει να σχεδιάζεται ενδελεχώς και με εστίαση στις ομάδες ατόμων που πρόκειται να προσελκύσει. Πρέπει, επίσης, να εξυπηρετεί συγκεκριμένους στόχους που θα συμβάλουν στην εδραίωση και την περαιτέρω ανάπτυξη μίας επιχειρηματικής μονάδας στην αγορά. Η διαφήμιση PPC πρέπει, επομένως, να στοχεύει άμεσα στην ανάδειξη νέων πιθανοτήτων πωλήσεων και, ως εκ τούτου, στην αισθητή αύξηση των πωλήσεων των προϊόντων ή υπηρεσιών που προσφέρονται μέσα από την ιστοσελίδα σας.
Πέραν, όμως, της ενίσχυσης της κερδοφορίας, που αν μη τι άλλο αποτελεί τον ακρογωνιαίο λίθο της ευημερίας οποιασδήποτε επιχειρηματικής οντότητας, μία καμπάνια PPC οφείλει να εστιάζει σε μεγάλο βαθμό στη βελτίωση της αναγνωρισιμότητας ενός brand. Η αναγνωρισιμότητα, εξάλλου, αποτελεί μέτρηση υψίστης σημασίας, δεδομένου ότι συνεπάγεται την εξάπλωση ενός brand στο κοινό στόχου του και, κατά συνέπεια, δύναται τόσο να αποφέρει νέες πωλήσεις, όσο και να λειτουργήσει υπέρ της διατήρησης μίας πιστής βάσης καταναλωτών. Εν ολίγοις, ακόμα κι αν μία διαφήμιση με τη μορφή PPC δε δημιουργήσει απευθείας τον επιθυμητό αριθμό μετατροπών, και μόνο η αύξηση του ποσοστού εμφανίσεων της ίδιας διαφήμισης σε μοναδικούς χρήστες, είναι σε θέση να αλλάξει πλήρως τη θέση ενός brand στην αγορά, κάνοντάς το αναγνωρίσιμο και ανταγωνιστικό.
Πώς λειτουργεί μία καμπάνια PPC
Οι διαφημίσεις PPC δίνουν σε κάθε επιχείρηση την ευκαιρία να διαφημίσει τα προϊόντα, τις υπηρεσίες και οτιδήποτε άλλο σχετίζεται σε αυτή, σε επιλεγμένες πλατφόρμες. Πρόκειται για ένα μοντέλο διαδικτυακών διαφημίσεων που, στην ουσία, εξασφαλίζει στην κάθε ιστοσελίδα έναν αριθμό επισκεπτών, χωρίς αυτοί να προέρχονται με οργανικό τρόπο. Μία διαφήμιση PPC δύναται να φιλοξενηθεί σε ένα μεγάλο αριθμό πλατφορμών, είτε πρόκειται για μηχανές αναζήτησης, είτε για μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Κάθε δίαυλος που προβάλλει διαφημίσεις PPC είναι διαφορετικός από τον άλλο, ενώ σαφέστατα ορισμένες πλατφόρμες είναι πιο δημοφιλείς από τις άλλες, με πλέον χαρακτηριστικά παραδείγματα τη μηχανή αναζήτηση της Google και ορισμένα μέσα κοινωνικής δικτύωσης όπως το Facebook και το Instagram.
Κάθε διαφήμιση λαμβάνει τη μορφή μίας -χειροκίνητης ή αυτοματοποιημένης- προσφοράς, μίας δημοπρασίας, δηλαδή, ανάμεσα σε ανταγωνιστικές ή μη επιχειρήσεις που επιθυμούν να διαφημιστούν στην ίδια πλατφόρμα. Το κόστος της κάθε διαφήμισης PPC, επομένως, αποτελεί συνάρτηση ανάμεσα στον αριθμό των συμμετεχόντων της κάθε δημοπρασίας και το εύρος του κοινού που θα πατήσει κλικ στη διαφήμιση. Αν, παραδείγματος χάρη, μία καμπάνια PPC εστιάζει στη μηχανή αναζήτησης της Google και επικεντρώνεται στους χρήστες που αναζητούν τον όρο “marketing”, διαπιστώνουμε πως πρόκειται για μια αναζήτηση κάθε άλλο παρά περιορισμένη και, επομένως, θα έχει αυξημένες προσφορές, χαμηλότερες πιθανότητες να εμφανιστεί υψηλά στα πληρωμένα αποτελέσματα, καθώς και αρκετά υψηλό κόστος ανά κλικ (cost per click – CPC). Αντίθετα, μία καμπάνια PPC βασισμένη σε πιο περιορισμένους όρους αναζήτησης, όπως η φράση “εταιρείες digital marketing Αθήνα”, εύλογα θα σημειώσει λιγότερες προσφορές, με αποτέλεσμα να είναι πιθανότερο για ένα χρήστη να τη συναντήσει υψηλά στα πληρωμένα αποτελέσματα της Google, ενώ, σαφώς, το κόστος ανά κλικ θα είναι σημαντικά χαμηλότερο.
Τα συστατικά μιας επιτυχημένης καμπάνιας διαφημίσεων PPC
Σε κάθε περίπτωση, οι καμπάνιες PPC αποσκοπούν, σε μεγάλο βαθμό, στην επικράτηση έναντι του ανταγωνισμού και την ελαχιστοποίηση του κόστους ανά κλικ, πετυχαίνοντας, παράλληλα, ένα ικανοποιητικό ποσοστό πωλήσεων. Αυτό αποτελεί συνάρτηση πολλών παραγόντων, μεταξύ των οποίων είναι η διεξοδικώς σχεδιασμένη και αποτελεσματική στόχευση και η μέριμνα για κάθε επιμέρους δραστηριότητα του digital marketing της επιχείρησής σας, με γνώμονα την περαιτέρω ενίσχυση της καμπάνιας PPC σας. Πιο συγκεκριμένα:
- Η στόχευση χρηστών με βάση τα δημογραφικά στοιχεία που αντικατοπτρίζουν με ακρίβεια το κοινό στόχου κάθε διαφήμισης PPC είναι, χωρίς αμφιβολία, η πλέον σημαντική ενέργεια που πρέπει να διέπει τη στρατηγική σας. Ανάλογα με τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες που προωθείτε, φροντίστε να επιλέξετε να εμφανιστούν σε χρήστες που πιθανότατα θα δείξουν μεγαλύτερο ενδιαφέρον για αυτά. Αν, παραδείγματος χάρη, η διαφήμιση PPC αφορά σε ένα βιντεοπαιχνίδι, θα ήταν ανώφελο να την προωθήσετε σε ηλικιακές ομάδες άνω των 65 ετών. Μία αποδοτική διαφήμιση, πάντως, είναι πολύ πιθανό να μειώσει τον αριθμό των κλικ που εξασφαλίζονται από τη διαφήμιση PPC σας, αλλά να αυξήσει αισθητά την ποιότητα των κλικ, αφού θα προσελκύσει κοινό συναφές με το αντικείμενό της.
- Η τμηματοποίηση του κοινού σε μικρότερες ομάδες με παράλληλη εφαρμογή της μεθόδου A/B testing, προκειμένου διαφορετικές διαφημίσεις να προωθηθούν σε διαφορετικές ομάδες στόχου. Με τον τρόπο αυτό, θα προσαρμόσετε κάθε διαφήμιση PPC σε διαφορετικά κοινά στόχου, ανακαλύπτοντας ποια διαφήμιση αποδίδει καλύτερα στην κάθε ομάδα και γνωρίζοντας, έτσι, καλύτερα το κοινό στόχου σας. Αυτό θα σας βοηθήσει σημαντικά σε μελλοντικές ενέργειες digital marketing. Είναι σημαντικό να αναπροσαρμόσετε τη στόχευση κάθε διαφήμισης, όταν παρατηρείτε ότι τα αποτελέσματα που έχει δεν έχουν φτάσει το επιθυμητό επίπεδο.
- Η επιλογή των κατάλληλων κάθε φορά λέξεων-κλειδιών, όσον αφορά στις καμπάνιες PPC σε μηχανές αναζήτησης, αποτελεί πολυμερή διαδικασία που, όμως, με τη δέουσα προσοχή και εκτεταμένη έρευνα, μπορεί να αποβεί εξαιρετικά ωφέλιμη για τη στρατηγική PPC σας. Φροντίστε να επιλέξετε λέξεις-κλειδιά σχετικές με τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σας, την επιχείρησή και τον κλάδο σας, καθώς και λέξεις-κλειδιά τις οποίες το κοινό σας τείνει να αναζητά, βάσει του δημογραφικού προφίλ του. Ενδείκνυται να περιορίσετε όσο το δυνατόν περισσότερο τις λέξεις-κλειδιά, προκειμένου να πετύχετε το χαμηλότερο δυνατό κόστος ανά κλικ. Μην παραλείψετε να συμπεριλάβετε αρνητικές λέξεις-κλειδιά, έτσι ώστε να έχετε βέλτιστα αποτελέσματα, αποφεύγοντας ανεπιθύμητο κοινό.
- Η υποβολή μίας προσφοράς για λέξεις-κλειδιά σε μία καμπάνια PPC αποτελεί εξίσου σημαντική διαδικασία, η οποία επηρεάζεται τόσο από το ποσό που είστε διατεθειμένοι να σπαταλήσετε και από το δείκτη ποιότητας της διαφήμισης PPC σας, μία αυτοματοποιημένη αξιολόγηση, δηλαδή, της σχετικότητας της καμπάνιας σας, όσο και από τις επεκτάσεις διαφημίσεων, που αποτελούνται από το σύνολο των στοιχείων επικοινωνίας και συνδέσμων προς τρίτες ιστοσελίδες που περιλαμβάνονται στη διαφήμιση PPC σας και αξιολογούνται ως προς τη συνάφειά της. Η υποβολή της προσφοράς για διαφήμιση PPC, σε γενικές γραμμές, ακολουθεί τον κανόνα της υψηλότερης κατάταξης για τις υψηλότερες προσφορές. Μπορεί, όμως, να σας εξοικονομήσει αρκετά χρήματα, όταν συνδυάζεται με χαμηλό ανταγωνισμό ως προς τις λέξεις-κλειδιά.
- Όσον αφορά σε PPC καμπάνιες στις μηχανές αναζήτησης, το χτίσιμο και ο σχεδιασμός ευφάνταστων, σχετικών και αποδοτικών landing pages που στοχεύουν στην ανάδειξη νέων πωλήσεων είναι σπουδαίας σημασίας. Ένα κλικ στη διαφήμιση PPC σας, έτσι, δε θα παραπέμπει το κοινό στο homepage της ιστοσελίδας σας, που περιέχει γενικές και απροσδιόριστες πληροφορίες, αλλά σε ένα landing page που είναι ειδικά σχεδιασμένο έτσι ώστε να έχει αντίκτυπο στο κοινό στόχου σας και εξυπηρετεί συγκεκριμένο σκοπό, που δεν είναι άλλος από την πώληση του προϊόντος ή της υπηρεσίας που προωθεί. Συν τοις άλλοις, μία διαφήμιση PPC με σχετικότερα και πιο συναφή landing pages όχι μόνο εμφανίζεται υψηλότερα στα πληρωμένα αποτελέσματα, αλλά “επιβραβεύεται” από την Google με χαμηλότερο κόστος ανά κλικ.
- Η ανάλυση της ιστοσελίδας στην οποία παραπέμπεται το κοινό που βλέπει το περιεχόμενο της διαφήμισης PPC σας, θα σας βοηθήσει να δώσετε λύσεις σε καίρια ζητήματα που καταλήγουν στην απώλεια πιθανών μετατροπών μέσω της ίδιας ιστοσελίδας. Χρησιμοποιώντας λογισμικό που επιτηρεί τη δραστηριότητα των επισκεπτών της ιστοσελίδας σας, ενδεχομένως να κληθείτε να επιλύσετε διάφορα προβλήματα που επηρεάζουν την αποδοτικότητα της καμπάνιας PPC σας. Eπομένως, θα αποκτήσετε τη δυνατότητα να προβείτε στις απαραίτητες τροποποιήσεις που θα βελτιώσουν την αποτελεσματικότητά της και, κατά συνέπεια, θα εξοικονομήσουν χρήματα από τον προϋπολογισμό σας για τις δραστηριότητες digital marketing.
Γιατί χρειάζεται να εντάξετε τις διαφημίσεις PPC στη στρατηγική σας
Ανεξαρτήτως του τομέα της επιχείρησής σας, του βεληνεκούς και της τοποθεσίας της, η εκτεταμένη χρήση του διαδικτύου δίνει σε κάθε επιχειρηματική μονάδα τη δυνατότητα να κερδίσει ένα τεράστιο κοινό. Αναπόφευκτα, ο ανταγωνισμός μεταξύ επιχειρήσεων του ίδιου τομέα γίνεται ολοένα και πιο έντονος, με αποτέλεσμα κάθε σύγχρονη επιχείρηση να έχει ανάγκη να προσελκύσει μεγαλύτερη μερίδα του κοινού στόχου. Ο πλέον αποδοτικός τρόπος είναι οι διαφημίσεις PPC, η δομημένη κατασκευή των οποίων είναι σε θέση να μεγιστοποιήσει το κέρδος της επιχείρησής σας.
Η συνέπειά σας ως προς τη διατήρηση μιας ποιοτικής και αποδοτικής στρατηγικής, αν μη τι άλλο, είναι σε θέση να βελτιώσει την αποτελεσματικότητα της καμπάνιας digital marketing στο σύνολό της, βελτιώνοντας, για παράδειγμα, το SEO σας, και εξασφαλίζοντας, ως εκ τούτου, μία υψηλότερη θέση στα οργανικά αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης. Συν τοις άλλοις, το κόστος των διαφημίσεων PPC θεωρείται σε τεράστιο βαθμό αποδοτικότερο σε σχέση με παραδοσιακές μορφές διαφήμισης, που υστερούν ως προς τη στόχευση του κοινού.
Όπως κάθε άλλη ενέργεια που εντάσσεται στον ευρύ τομέα του digital marketing, πάντως, έτσι και οι διαφημίσεις PPC αποτελούν δραστηριότητα που όχι μόνο προϋποθέτει μελέτη κάθε λεπτομέρειας και ενδελεχή οργάνωση, αλλά και την αμέριστη προσοχή σας σχετικά με την εξέλιξή τους. Οι διαφημίσεις PPC δε σταματούν να αναπτύσσονται και, αν εσείς φροντίσετε να παραμείνετε ενημερωμένοι, τότε θα έχετε τη δυνατότητα να επωφεληθείτε από τη χρήση τους απλά, γρήγορα και αποτελεσματικά, αυξάνοντας σημαντικά την κερδοφορία της επιχείρησής σας και ανοίγοντας διαύλους επικοινωνίας με νέα κοινά στόχου, χωρίς να διακυβεύεται η κατασπατάληση του προϋπολογισμού σας.