SEO ή PPC? Ποιο να επιλέξω?

Posted on

Η κατασκευή ενός ιστότοπου συνεπάγεται σημαντική επένδυση χρόνου και χρήματος. Μετά την πραγματοποίηση αυτής της επένδυσης, είναι σημαντικό ο ιστότοπός σας να προσελκύει πολλούς επισκέπτες και να προσφέρει εξαιρετική απόδοση στις επενδύσεις.

 

Ο καλύτερος τρόπος για να εξασφαλίσετε ότι ο ιστότοπός σας προσελκύει τους επισκέπτες είναι χρησιμοποιώντας μια στρατηγική ψηφιακού μάρκετινγκ. Αυτό θα περιλαμβάνει μια ποικιλία τεχνικών για την προώθηση του site σας και την προσέλκυση επισκεπτών στον ιστότοπό σας.

Οι πιο δημοφιλείς τεχνικές που χρησιμοποιούνται ως μέρος μιας στρατηγικής ψηφιακού μάρκετινγκ είναι η βελτιστοποίηση στις μηχανές αναζήτησης (SEO) και η Pay Per Click (PPC). Και οι δύο τεχνικές μπορούν να είναι αποτελεσματικές, αλλά χρησιμοποιούν πολύ διαφορετικές προσεγγίσεις. Αυτός ο οδηγός θα συγκρίνει SEO και PPC για να σας βοηθήσει να καταλάβετε ποια προσέγγιση είναι καλύτερη για την εταιρεία σας.

 

search engine optimization

 

Τι είναι το Search Engine Optimisation?

Το Search Engine Optimisation (SEO), χρησιμοποιεί διάφορους τρόπους για να βελτιώσει την ορατότητα του διαδικτυακού σας τόπου στα αποτελέσματα μη χρεωνόμενων μηχανών αναζήτησης του διαδικτύου. Όταν το SEO χρησιμοποιείται επιτυχώς, το website σας θα εμφανιστεί σε υψηλότερη θέση στις σελίδες αποτελεσμάτων διαδικτυακών ερευνών για τις λέξεις κλειδιά, που χρησιμοποιούνται για την σειρά κατάταξης του site σας. Αυτό επιτυγχάνει την προσέλευση περισσότερων επισκεπτών στον διαδικτυακό σας τόπο, από μηχανές αναζήτησης όπως η Google και το Bing. Οι πρωταρχικοί στόχοι του SEΟ περιλαμβάνουν:

 

Καλυτέρευση ορατότητας διαδικτυακού τόπου

Γίνονται ενέργειες, ώστε να είναι ευκολότερο για τις μηχανές αναζήτησης να βρίσκουν το website σας και να σαρώσουν όλες τις σελίδες που περιέχει. Τα βήματα που ακολουθούνται περιλαμβάνουν την εκτέλεση τεχνικών αλλαγών στον διαδικτυακό σας τόπο και την υποβολή πληροφοριών για τον τόπο σας σε διάφορες μηχανές αναζήτησης.

 

Βοήθεια στις μηχανές αναζήτησης για καλύτερη κατανόηση του τι υπάρχει σε κάθε σελίδα

Το SEO χρησιμοποιείται για να κάνει για τις μηχανές αναζήτησης ευκολότερη την κατανόηση του περιεχομένου κάθε σελίδας του διαδικτυακού σας τόπου. Οι τεχνικές για την επίτευξη αυτού του στόχου είναι, μεταξύ άλλων, η χρήση meta data για την περιγραφή της σελίδας, η προσθήκη ετικετών με πληροφορίες σε εικόνες και η χρησιμοποίηση επικεφαλίδων σε κάθε σελίδα. Έχοντας μεγαλύτερη κατανόηση του τι υπάρχει σε κάθε σελίδα, η μηχανή αναζήτησης μπορεί να καταχωρήσει κάθε σελίδα πιο αποδοτικά και να την κατατάξει ανώτερα στις σχετικές λέξεις κλειδιά.

 

Βελτίωση κατάταξης για ειδικές λέξεις κλειδιά

Το SEO περιλαμβάνει την αναγνώριση ειδικών λέξεων κλειδιά για τις οποίες η εταιρεία σας επιδιώκει να ταξινομηθεί και την μετέπειτα βελτιστοποίηση των υπαρκτών σελίδων ή την δημιουργία νέων σελίδων που θα ταξινομηθούν για αυτές τις λέξεις κλειδιά. Οι καμπάνιες SEO ενέχουν και το κτίσιμο link, χρησιμοποιούνται διάφορες τεχνικές για να φτιαχτούν εξωτερικές διασυνδέσεις που οδηγούν προς τον διαδικτυακό σας τόπο. Αυτά τα links βοηθούν ώστε οι σελίδες της ιστοσελίδας σας να ταξινομούνται υψηλά βάσει των σχετικών λέξεων κλειδιά.

 

Βελτίωση της ταχύτητας του website

Η ταχύτητα μιας ιστοσελίδας έχει επίδραση για το πως ταξινομείται στις μηχανές αναζήτησης. Το SEO πολλές φορές περιλαμβάνει τεχνικές αλλαγές που κάνουν τον τόπο σας πιο γρήγορο και αποδοτικό.

 

Βελτίωση αξίας link

Οι μηχανές αναζήτησης χρησιμοποιούν ένα αριθμό διασυνδέσεων από και προς μια σελίδα για να προσδιορίσουν την αξία της και την αυθεντικότητα της. Αυτοί οι παράγοντες θα παίξουν ρόλο στο να προσδιοριστεί πόσο πιο πάνω θα ταξινομηθεί κάθε σελίδα στις σελίδες αποτελεσμάτων των μηχανών αναζήτησης (SERP).

 

Πλεονεκτήματα χρήσης SEO

  • Όταν έχεις υψηλή κατάταξη, η επισκεψιμότητα που έχει το website σου είναι δωρεάν ή με πολύ χαμηλό κόστος (πολύ υψηλή επιστροφή στην επένδυση σου)
  • Τα websites με υψηλή κατάταξη έχουν μεγαλύτερη αξιοπιστία στα μάτια των χρηστών (έχουν εμπιστοσύνη στην Google)
  • Η αναγνωρισιμότητα του ονόματος της εταιρείας σας καλυτερεύει
  • To SEO έχει την τάση να τραβά επισκέπτες υψηλότερης ποιότητας, που πιθανόν να γίνουν πελάτες
  • To SEO συνήθως οδηγεί σε σημαντική αύξηση πωλήσεων πιθανών ενδιαφερομένων
  • Αν μόνο οι ανταγωνιστές σας έχουν SEΟ, σας παίρνουν μεγάλο ποσοστό των πελατών σας
  • Υψηλές ταξινομήσεις προσθέτουν προώθηση του διαδικτυακού σας τόπου 24/7
  • Το SEO είναι μια μακροχρόνια βιώσιμη στρατηγική
  • Μια υψηλή κατάταξη στα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης προσφέρει περισσότερες επισκέψεις (clicks), από όσες θα προσέφεραν πληρωμένες διαφημίσεις
  • Πολύ πελάτες προτιμούν την χρήση μηχανών αναζήτησης για να βρουν προιόντα ή υπηρεσίες που τους ενδιαφέρουν. Ένα καλό SEO βοηθά να πιάσουμε αυτούς τους πελάτες
  • Η μέτρηση των αποτελεσμάτων που το SEO επιτυγχάνει για την εταιρεία σας, είναι απλή
  • Σας δίδεται πρόσβαση σε στοιχεία των πελατών, μέσω συστημάτων ανάλυσης του διαδικτυακού τόπου, όπως διεύθυνση, ηλικία και είδος διαδικτύου browser, που χρησιμοποιείται. Αυτή η πληροφόρηση είναι πολύτιμη για διαμόρφωση στρατηγικής.
  • Τα αποτελέσματα έχουν μακρόχρονη επίδραση στο διαδίκτυο
  • Μπορεί να επιτευχθούν καλύτερες πωλήσεις και εκτός διαδικτυακού χώρου
  • Το SEO βοηθά με μικρό προυπολογισμό στον ανταγωνισμό με τις μεγάλες εταιρείες
  • Μεγαλώνει την αξία της επιχείρησης σας, μια και οι υψηλές κατατάξεις στην αναζήτηση είναι πολύτιμες
  • Το SEO μπορεί να κάνει την επιχείρηση σας αυθεντία στον χώρο δραστηριότητας της

 

Μειονεκτήματα της χρήσης SEO

  • Μπορεί να χρειαστεί αρκετός χρόνος για να καλυτερέψεις την θέση σου στις κατατάξεις
  • Ενώ το ROI (επιστροφή στην επένδυση) μπορεί να είναι καταπληκτικό, χρειάζεται αρκετός χρόνο για να επιτευχθεί
  • Είναι πολύ δύσκολη η κατάταξη για μερικές λέξεις κλειδιά
  • Οι μηχανές αναζήτησης αλλάζουν πολλές φορές τους κανόνες και τον αλγόριθμο που χρησιμοποιούν, πράγμα που μπορεί να επηρεάσει τις κατατάξεις σου
  • Το SEO απαιτεί μεγάλη επένδυση αν βρίσκεσαι σε πολύ ανταγωνιστικό χώρο
  • Δεν υπάρχουν εγγυημένα αποτελέσματα. Η επιχείρηση σας μπορεί ποτέ να μην καταταγεί στην 1η σελίδα για κάποιες λέξεις κλειδιά
  • Κίνδυνος να τιμωρηθείς αν κάποια μηχανή έρευνας νομίζει ότι ενεργείς ανήθικα (Black hat SEO)
  • Πρέπει να γίνονται αλλαγές όποτε οι μηχανές έρευνας αναβαθμίζουν τους αλγόριθμους τους

 

pay per click

 

Τι είναι η διαφήμιση Pay Per Click (PPC)

To PPC είναι μια μορφή διαφήμισης, όπου πληρώνεται ένα ποσόν κάθε φορά που η διαφήμιση σας δέχεται ένα κτύπημα (click). Είναι ένας τρόπος αγοράς επισκεπτών για τον τόπο σας, αντί της απόκτησης με οργάνωση και σχέδιο όπως στις τεχνικές SEO.

 

Η πιο δημοφιλής μορφή διαφημιστικών προγραμμάτων PPC προσφέρονται από μηχανές έρευνας όπως η Google (Adwords). Όταν χρησιμοποιείς την πλατφόρμα της, μπορείς να προσφέρεις για τοποθέτηση διαφημίσεων στις σελίδες της ή σε τόπους άλλων για μια συγκεκριμένη θέση κλειδί. Εάν η προσφορά σου είναι αρκετά υψηλή, καταχωρείται και πρέπει να πληρώνεις κάθε φορά που ένας χρήστης κάνει click.

 

Για παράδειγμα μπορεί να κάνεις προσφορά 1€ σε μια φράση όπως «κρατήσεις ξενοδοχείων Αθήνα». Αν η προσφορά σου είναι αρκετά δυνατή, θα εμφανιστεί η διαφήμιση σου στην σελίδα αποτελεσμάτων της Google όταν οι χρήστες ψάξουν για «κρατήσεις ξενοδοχείων Αθήνα». Αν κάποιος που κάνει click στην διαφήμιση σου, μετά κάνει μια κράτηση 200€ το βράδυ, θα έχεις μια σημαντική επιστροφή στην επένδυση σου.

 

Πλεονεκτήματα του PPC

  • Μπορείς με αξιοπιστία να πετύχεις μια θέση στην πρώτη σελίδα των μηχανών έρευνας
  • Οι διαφημιστικές καμπάνιες έχουν άμεσο αποτέλεσμα
  • Πληρώνεις μόνο όταν ένας χρήστης κάνει click
  • Καλό σύστημα για σύντομες εκστρατείες που στοχεύουν συγκεκριμένες λέξεις κλειδιά
  • Καλές επιστροφές στην επένδυση, αν είναι καλά στοχευμένο
  • Μπορεί να χρησιμοποιηθεί για προσέλκυση νέων πελατών
  • Είναι εύκολη η μέτρηση της απόδοσης
  • Έχεις απόλυτο έλεγχο του τι επενδύεις και μπορείς να κάνεις άμεσα αναπροσαρμογές
  • Λειτουργεί καλά και με άλλα είδη ψηφιακού μάρκετινγκ
  • Μπορείς να στοχεύσεις επακριβώς σε συγκεκριμένο δημογραφικό στόχο
  • Έχεις χρήσιμα στοιχεία μάρκετινγκ
  • Ευκολία στην σύνταξη προυπολογισμού
  • Δεν είσαι εξηρτημένος από τους αλγορίθμους των μηχανών έρευνας
  • Εξαιρετικό για την στόχευση τοπικών πελατών

 

Μειονεκτήματα του PPC

  • Το σωστό τρέξιμο μιας καμπάνιας είναι σύνθετο και χρονοβόρο
  • Τα κόστη είναι ρευστά
  • Συχνά υπάρχει μικρότερη επενδυτική απόδοση από άλλες τεχνικές διαδικτυακού μάρκετινγκ όπως το SEO
  • Είναι πολύ ακριβή η χρήση του για λέξεις που υπάρχει μεγάλος ανταγωνισμός
  • Τα clicks και οι επισκέψεις, συχνά δεν μετατρέπονται σε πωλήσεις
  • Πολλοί χρήστες αγνοούν τις διαφημίσεις ή χρησιμοποιούν λογισμικό που τις μπλοκάρει
  • Οι χρήστες είναι δύσπιστοι έναντι των διαφημίσεων

 

Πρέπει να χρησιμοποιήσω SEO ή PPC?

Και τα δυο είναι αποτελεσματικές τεχνικές για την προώθηση ενός website. Πολλές επιχειρήσεις κρίνουν ότι η συνδυασμένη χρήση των δυο τεχνικών, αποδίδει τα καλύτερα αποτελέσματα. Παραδείγματος χάριν η εταιρεία σας θα μπορούσε να:

 

  • Χρησιμοποιήσει SEO για λέξεις κλειδιά που είναι εύκολες στην κατάταξη, ενώ PPC για πιο δύσκολες λέξεις κλειδιά
  • Χρησιμοποιήσει PPC όταν ξεκινά μια νέα επιχείρηση, ενώ SEO όταν έχει πια καθιερωθεί
  • Χρησιμοποιήσει PPC για να στοχεύσει σε πολύ επικεντρωμένο τμήμα καταναλωτών, ενώ SEO για στόχευση του γενικού πληθυσμού

 

Συνδυασμός των δύο τεχνικών με τον τρόπο αυτό εξασφαλίζει για τον ιστότοπό σας σταθερή ροή επισκεπτών, πράγμα που σημαίνει ποιο πολλές ενδείξεις ενδιαφέροντος και περισσότερες πωλήσεις.

 

Ενδιαφέρεστε για SEO, PPC ή Digital Marketing? Συμπληρώστε την παρακάτω φόρμα και θα επικοινωνήσουμε μαζί σας!

 

 


ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΟΣ